  • Data: 2011-07-27 16:59:33
    Temat: Re: minister walczy z .. pralkami
    Od: philips <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tak sobie czytałem Wasze opinie na temat pomysłów zmuszenia producenta
    do czegoś tam. Jedni z Was cieszą się, że sprzęt znowu będzie stał 30
    lat, inni martwią się, że przez to ludzie stracą pracę. Zwolennicy
    regulacji nie zauważają, że wspomniane pralki będą droższe i być może
    nie będzie niektórych ludzi na nie stać.
    Jakoś nie zauważyłem (może nie doczytałem), aby ktoś stanął w obronie
    wolnego rynku! Jeżeli klient chce, to kupi jednorazówkę, jeżeli nie
    chce, to wyda 5 razy tyle forsy i kupi coś, co powinno wytrzymać 30 lat.
    Oby tylko producent zapewnił części zamienne w tym czasie. O ile się nie
    mylę, to można kupić zarówno sprzęt tani jak i drogi - wedle oczekiwań
    klienta.
    Dziwię się, że jest tylu zwolenników zmuszania producentów przez
    urzędników, aby robili coś innego, czy inaczej niż do tej pory. Według
    mnie ludzie ci nie zauważają, że skoro urzędnik może zmusić producenta
    do czegoś, to również może zmusić zwolennika takich regulacji do
    robienia czegoś, czego on nie chce. Domyślam się, że są to ludzie,
    którzy nie zauważają konsekwencji pozwolenia urzędnikowi na zbyt dużo
    lub są to ludzie o moralności Kalego. Dopóki urzędnik zmusza kogoś
    innego, to jest dobrze, bo Kali na tym skorzysta. Płacz i zgrzytanie
    zębów zacznie się, gdy urzędnik "weźmie się" za Kalego...