  • Data: 2011-07-27 17:41:14
    Temat: Re: minister walczy z .. pralkami
    Od: philips <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To jest nieprawda. IMO koszt produkcji pralki na którą dałbym 10-letnią
    > gwarancję nie byłby większy niż 150% kosztów pralki na którą obecnie daje
    > się roczną czy dwuletnią gwarancję. System ratalnej sprzedaży umożliwi
    > zakup biedniejszym i opłacą oni wyższą cenę oszczędzając na naprawach i
    > amortyzacji. Zarobi na czysto środowisko.

    Nie wiem, nie znam się, możliwe że masz rację. Obawiam się jednak, że
    przyjęcie samych kosztów materiałów, to trochę mało. Musisz jeszcze
    przyjąć, że tych pralek sprzedasz odpowiednio mniej, bo nie będą się
    psuły, a w tym czasie musisz płacić pracownikom. No chyba, że założysz
    ich zatrudnianie tylko na czas produkcji albo zmniejszenie aktualnej
    załogi - zjedzą Cię związki zawodowe, ale to już inny problem. Cena
    według Ciebie wzrośnie o 50%, a odpowiedzialność o kilkaset procent (w
    zależności od aktualnego okresu gwarancji w stosunku do proponowanego
    przez Ciebie 10 letniego). No, ciekawa kalkulacja. Ja bym się nie odważył...

    > Wolny rynek nie do wszystkiego jest dobry. Wiele regulacji rozsądnie jest
    > scedować na państwa lub organizacje ponadpaństwowe. Powody są oczywiste,
    > nie będe wyliczał. W istocie chodzi o znalezienie złotego środka pomiędzy
    > odpowiedzialnością indywidualną a społeczną.

    Wolałbym żebyś kilka powodów wyliczył. Jeżeli mówimy o standaryzacji -
    to się zgadzam, to chyba również opłaca się producentom. W innych
    przypadkach - nie jestem socjalistą, nie rozumiem co to jest
    odpowiedzialność społeczna. Każdy odpowiada za siebie - nie zamierzam za
    innych.

    > Obecna oferta nie zawiera pralek z 10-letnią gwarancją.

    To, że pralka nie powinna być wymieniana co 3 lata nie oznacza, że
    producent ma dać gwarancję na 10 lat. Jeżeli będzie Ci się opłacało po
    3-6 latach ją naprawić - nie widzę problemu. Nie potrzebuję tak długiej
    gwarancji. W samochodzie też wymieniasz zużyte części chyba, że będzie
    to już nieopłacalne. Jednak samochód nie kosztuje 800 zł...

    > Nie zapominaj o mechaniźmie demokracji przedstawicielskiej (fatalnej lecz
    > mimo to najlepszej z dotąd wynalezionych metod rządzenia :) Ty wybierasz
    > tego kto za ciebie zorganizuje część życia społecznego. Ty zadbaj by
    > wybrano odpowiedniego. Taka umowa... jak ci urzędnicy nie pasują, wybierz
    > innych :)

    Kłóciłbym się o to, czy nie ma lepszego sposobu rządzenia. Ale to nie to
    forum. Nie obraź się, ale mówienie o tym, że wybierasz tego, kogo chcesz
    w polskich realiach, to po prostu kpina. Wybierasz spośród tych, których
    wyselekcjonował szef partii. Dopiero przy okręgach jednomandatowych
    mógłbyś wybierać z tych, którzy sami się zgłosili...
    Poza tym zakładasz, że Sejm ma się zajmować organizacją życia
    społecznego. Proszę Cię, nie od tego jest Sejm. Lepiej niech Sejm nie
    organizuje mi życia - zrobię to sam i będę ponosił odpowiedzialność za
    swoje czyny. Nie chcę ponosić odpowiedzialności za decyzje Sejmu.