  • Data: 2011-07-27 17:21:01
    Temat: Re: minister walczy z .. pralkami
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 27 Jul 2011 18:59:33 +0200, philips napisał(a):

    > Zwolennicy
    > regulacji nie zauważają, że wspomniane pralki będą droższe i być może
    > nie będzie niektórych ludzi na nie stać.
    To jest nieprawda. IMO koszt produkcji pralki na którą dałbym 10-letnią
    gwarancję nie byłby większy niż 150% kosztów pralki na którą obecnie daje
    się roczną czy dwuletnią gwarancję. System ratalnej sprzedaży umożliwi
    zakup biedniejszym i opłacą oni wyższą cenę oszczędzając na naprawach i
    amortyzacji. Zarobi na czysto środowisko.

    > Jakoś nie zauważyłem (może nie doczytałem), aby ktoś stanął w obronie
    > wolnego rynku!
    Wolny rynek nie do wszystkiego jest dobry. Wiele regulacji rozsądnie jest
    scedować na państwa lub organizacje ponadpaństwowe. Powody są oczywiste,
    nie będe wyliczał. W istocie chodzi o znalezienie złotego środka pomiędzy
    odpowiedzialnością indywidualną a społeczną.

    > Jeżeli klient chce, to kupi jednorazówkę, jeżeli nie
    > chce, to wyda 5 razy tyle forsy i kupi coś, co powinno wytrzymać 30 lat.
    Obecna oferta nie zawiera pralek z 10-letnią gwarancją.

    > mnie ludzie ci nie zauważają, że skoro urzędnik może zmusić producenta
    > do czegoś, to również może zmusić zwolennika takich regulacji do
    > robienia czegoś, czego on nie chce. Domyślam się, że są to ludzie,
    > którzy nie zauważają konsekwencji pozwolenia urzędnikowi na zbyt dużo
    Nie zapominaj o mechaniźmie demokracji przedstawicielskiej (fatalnej lecz
    mimo to najlepszej z dotąd wynalezionych metod rządzenia :) Ty wybierasz
    tego kto za ciebie zorganizuje część życia społecznego. Ty zadbaj by
    wybrano odpowiedniego. Taka umowa... jak ci urzędnicy nie pasują, wybierz
    innych :)

    --
    Jacek