  • Data: 2013-09-03 19:44:06
    Temat: Re: Wzmacniacz operacyjny jako wtórnik (audio)
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-09-03 19:12, Piotr Gałka pisze:

    > Typowo dwa rezystory po 10k do 1M będą OK jeśli prąd słuchawek nie
    > będzie też przez nie przepływał.

    To znaczy? W jakim układzie prąd słuchawki mógłby przez nie przepływać?
    Słuchawka będzie się znajdowała za kondensatorem podpiętym do wyjścia...

    > Jeśli słuchawki będą przez C to tam też jest filtr górnoprzepustowy.

    Co dwa filtry to nie jeden. ;)

    > Nigdy się nie parałem akustyką. Są jakieś scalaki specjalnie
    > zaprojektowane jako wzmacniacze słuchawkowe. Może lepiej takiego szukać.

    To nie jest żaden wyrafinowany układ akustyczny. Tam nie ma słuchawek,
    ale jest JEDNA słuchawka - taka telefoniczna. Ma odtwarzać mowę, w dość
    wąskim (telefonicznym) zakresie częstotliwości. Źródłem sygnału będzie
    wyjście modułu GSM oraz PWM Atmegi8 (przełączane kluczem analogowym).
    W rozwiązaniach "prototypowych" korzystałem z prostych, jednostopniowych
    wtórników na BC847 i wszystko działało.

    Drugi wtórnik (tak dla świętego spokoju) znajduje się pomiędzy
    mikrofonem a wejściem mikrofonowym. W tym przypadku nie potrzeba
    wydajności prądowej, bo wejście ma impedancję 10k. Jedynie ta słuchawka
    mnie zastanawia. To 30 mA będzie dla niej wystarczające?