  • Data: 2013-09-05 20:14:45
    Temat: Re: Wzmacniacz operacyjny jako wtórnik (audio)
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-09-05 08:30, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Wstępnie zaproponowałbym coś w stylu TDA7052, tylko że on ma 40dB
    > wzmocnienia, więc nie pasuje, ale jest trochę układów dedykowanych do
    > sterowania słuchawek, a nawet można wziąć coś z rodziny LM386 (akurat
    > ten ma trochę spore minimalne zasilanie, ale coś mi mówi, że coś
    > odpowiadającego się znajdzie).

    Rozumiem, że w tym przypadku wtórnik buduję dokładnie tak samo jak w
    wcześniej opisywanym przykładzie? Wyjście do wejścia (-) poprzez
    rezystor, brak rezystora do masy?

    > dzielnikiem/potencjometrem i ewentualnie dał jakieś wzmocnienie.
    > Aha, jaki poziom sygnału na wyjściu daje ten moduł GSM? Bo może i tak
    > trzeba go wzmocnić?

    Wzmocnić nie trzeba, to stwierdziłem empirycznie. Głośność sygnału w
    słuchawce za wtórnikiem na BC847B jest w zupełności wystarczająca.
    Manual podaje, że maksymalny poziom sygnału na wyjściu to 1,2Vpp. Pisząc
    poprzednie wiadomości byłem przekonany, że była mowa o 1,2V amplitudy (w
    półokresie). Tak więc nawet chyba obeszłoby się bez rail-to-rail...

    Jeśli ze wzmacniaczami operacyjnymi faktycznie mogą być problemu, to
    może lepiej jednak zostać przy tranzystorkach, kosztem trochę bardziej
    skomplikowanego projektu PCB? ;)