    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Strefa zamieszkania - absurd.
    Date: Tue, 23 Mar 2010 19:55:42 +0100

    Arek (G) pisze:
    (...)
    > To też, ale obecnie przyjmuje się zasadę, że wszędzie.

    Przy takim założeniu jakakolwiek dyskusja nie ma sensu.

    > Jeśli chcesz jechać zgodnie z przepisami to bardzo realne,

    9 godzin 300km? Nie, w normalnym układzie to nie jest realne
    i nie ma takiej trasy w Polsce. Pomijam wypadki losowe.

    > owszem dolicz
    > korki i remonty, to wszystko wpływa na czas jazdy. Sensowne ograniczenia
    > zmniejszają frustrację i zmęczenie. Nie bez znaczenia jest fakt, że
    > nawet jak ktoś założy te 7h na 300km i zacznie wychodzić mu 8h to
    > zaczyna za wszelką cenę nadganiać.

    Nie kombinuj. Jeszcze raz - pokaż mi te trasy 300 do zrobienia
    zgodnie z przepisami w te 9, niech będzie 7 godzin.

    > Zrozumiałe jest spowolnienie ruchu z przyczyn niezależnych, ale
    > dodatkowe spowalnianie przez bezsensowne ograniczenia to przesada.

    Te wasze bezsensowne ograniczenia na dobrą sprawę ruchu nie spowalniają
    - owszem, może w niewielkim stopniu. Kilkanaście minut na kilkuset
    kilometrach to żadne spowolnienie. Korki nie powstają przez te
    ograniczenia.

    > Jest to jedna z metod. Ale skoro takich tras nie ma to trzeba nauczyć
    > się używać sensownie to co jest.

    Innej metody nie ma i powinieneś przyjąć to do wiadomości - nie tylko
    Ty, ale inni również - w tym politycy. Bez nowych tras szybkiego ruchu
    (bądź przebudowy części obecnych) nie ma możliwości szybszego poruszania
    się bez pogorszenia bezpieczeństwa. Jak nie oddzielisz ruchu lokalnego
    od ruchu tranzytowego to możesz zapomnieć o wszystkim.

    > Tego nie wiem, może na DK8 tak jest.

    Nie tylko tam.

    > Ale globalnie w skali kraju jakoś tego nie widać.

    Co to znaczy nie widać?

    > Owszem FR mogą w jakiś sposób podnieść bezpieczeństwo,
    > zwłaszcza jak są ustawione w odpowiednich miejscach.

    Z tego co zauważyłem, tak są stawiane. Wiem, że wiele osób uważa,
    że zbędnie, ale jestem w tej materii ostrożny.

    > Ale jest pewien
    > prób powyżej którego nie poprawiają a zmniejszają. Bo ludzie na
    > odcinkach gdzie nie ma FR zaczynają znacznie bardziej "nadganiać". Każde
    > nadmiarowe spowalnianie ruchu, gdy to nie jest konieczne, zmniejsza
    > bezpieczeństwo.

    Ekhem - co to znaczy nadmiarowe? To Twoje nadganianie nie jest związane
    wprost z ograniczeniami, tylko z brakiem możliwości szybkiego
    i sprawnego przemieszczania się na większych odległościach - sam cierpię
    z tego powodu. Bez nowych dróg tego się nie zmieni.

    > Miało być 30km/h. Bardzo mało jest takich miejsc gdzie przez miejscowość
    > na prostych bez pasów ograniczenie zmienione jest na 70. A tylko w
    > niebezpiecznych miejscach zaostrzane.

    No, a jak postawią na 90 40km/h i uwaga szkoła, to mało kto zwalnia.
    Później płacz, że niebiescy się za śmietnikiem rozstawili.

    > Na jakiej podstawie twierdzisz, że nieprawda? Ja to obserwuję na co
    > dzień. Jak jedziesz pierwszy raz przez miejscowość to nie wiesz gdzie są
    > szczególnie niebezpieczne miejsca. Więc wszędzie jedziesz tak samo.
    > 50km/h? Gówno prawda nikt tak nie jeździ. No może 100m przed FR.

    No cóż, jednak ludzie tak jeżdżą i to nie przed FR.

    > A jaki jest odsetek wypadków do osób poruszających się po drogach?
    > Wiadomo, że część a inna część ma szczęście, pozostali nie mają.

    Sprawdź sobie, szczęście to raczej coś innego niż statystyka.

    > Cała Europa z tym walczy i ta wspomniana Europa ma pewne efekty, których
    > my nie mamy.

    Zapytaj siebie dlaczego.

    > To nie tylko drogi szybkiego ruchu. Sensowne oznaczenia to
    > duży krok do przodu. Ale nie chcę się powtarzać, ktoś już Ci to w tym
    > wątku tłumaczył, niestety nie chcesz zrozumieć.

    Przykro - sensowne oznakowanie w większości mamy, gorzej z tymi drogami.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.