  • Data: 2018-02-02 09:51:01
    Temat: Re: Smutna prawda o samochodach elektrycznych.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:16wcffx5pkfp0$....@m...org...
    Thu, 1 Feb 2018 15:29:31 +0100, T.
    >Omatkobosko.

    Cos w tym jednak jest.

    >Każda lodówka, każdy klimatyzator tak w biurze, domu czy samochodzie
    >pompa ciepła. Że akurat chłodzi, to nie ma żadnego znaczenia, bo
    >zawsze z
    >drugiej strony grzeje. Technologia jednak jest ta sama i te
    >urządzenia
    >potrafią działać spokojnie ponad 20 lat. Akurat sprężarka jest
    >ostatnią
    >rzeczą jaka się sypie w pompach ciepła, prędzej elektronika pada i

    Powiedz to mojemu znajomemu - sprezarka mu padla, i nie bylo jeszcze
    20 lat.
    Ok - nie tyle sprezarka, co wywala roznicowke, ale silnik gdzies w
    srodku.
    Cieszy sie, ze mial znajomego, co mu znalazl jakas zastepcza, zamiast
    powiedziec "wie pan, naprawa sie nie bardzo oplaca".

    >luty/zawory puszczają. Mam 10-letnie auto, wymieniałem już w tej
    >pompie
    >ciepła (znaczy klimatyzacji) chłodnicę (bo kamień walnął) i zawory
    >serwisowe. Reszta działa, sam przyznasz, w znacznie mniej
    >sprzyjających
    >warunkach niż np. domowe pompy.

    A policzyles ile godzin ta samochodowa juz przepracowala ?

    Z innych wad - jak jest mrozna zima, to znajomemu pompa niezbyt
    wydala, trzeba sie dogrzewac.
    A jak jest ciepla ... to rate kredytu nadal trzeba splacac.
    A srednich zim u nas nie ma - albo mroz, albo wiosna :-)

    Oczywiscie ma tez zalety - moze chlodzic latem. Jest prosta w obsludze
    ... w zasadzie to wrecz bezobslugowa, dla zony taka wybral.
    Ale ... do czasu, gdy wywala roznicowke :-)

    >Typowa obiegowa opinia dyletanta, który nie ma pojęcia o temacie.
    >Akurat
    >dom buduję, będzie z pompą ciepła, gruntową, więc droższą niż
    >powietrzna.
    >Zwróci się najdalej w przeciągu 7 lat w stosunku do innych źródeł
    >ciepła (w
    >tym do wyngla) -- a to dzięki temu, że wszystko jest zaplanowane od
    >projektu pod PC, nie ma kosztownych kominów, nie ma dodatkowej
    >powierzchni
    >pod kocioł/opał itd.

    Kociol gazowy dzis mniejszy niz ta PC.
    No coz - spisuj koszta, napisz za 7, 15 i 25 lat :-)
    Dobrze byloby miec sasiada do porownania.

    J.