  • Data: 2018-02-02 11:39:38
    Temat: Re: Smutna prawda o samochodach elektrycznych.
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-02-02 o 08:40, Myjk pisze:
    > Thu, 1 Feb 2018 15:29:31 +0100, T.

    > Omatkobosko.

    > Każda lodówka, każdy klimatyzator tak w biurze, domu czy samochodzie to
    > pompa ciepła. Że akurat chłodzi, to nie ma żadnego znaczenia, bo zawsze z
    > drugiej strony grzeje. Technologia jednak jest ta sama i te urządzenia
    > potrafią działać spokojnie ponad 20 lat. Akurat sprężarka jest ostatnią
    > rzeczą jaka się sypie w pompach ciepła, prędzej elektronika pada i
    > luty/zawory puszczają. Mam 10-letnie auto, wymieniałem już w tej pompie
    > ciepła (znaczy klimatyzacji) chłodnicę (bo kamień walnął) i zawory
> [...]

    Czy możesz podać jakieś konkrety - jaką pompę zakupiłeś?
    Przyznam, że nie wyobrażam sobie domu bez komina (choćby po to, żeby
    kominek podłączyć) - jak działa w takim razie wentylacja? Czy tylko
    "otwieranie okien"? Ja mam na domu 2 kominy - są kanały wentylacyjne i
    są 2 kanały do pieca i kominka.
    A co do Twoich wyliczeń - ja mam auto jeszcze starsze - ma 300 tys. km.
    Zakładając średnią prędkość na 40 km/h oznacza to, że samochód miał
    włączony silnik przez 7500 godzin. Zatem jest to nieco ponad 300 dni. W
    dodatku w zimie sprężarka raczej nie pracuje - załącza się ogrzewanie,
    zatem mogę przyjąć, że ta sprężarka pracowała góra 150 dni. Nie jest to
    jakiś rewelacyjny czas (policz czas pracy kosiarki do trawy - wynik jest
    jeszcze śmieszniejszy).
    Ciekaw jestem, jak pracuje sprężarka w takiej pompie ciepła - w zimie i
    w lecie. Na jak długo się załącza.
    Kolejna uwaga - gdzieś doczytałem, że "sprężarki inwertorowe w pompie
    ciepła powodują wydłużenie jej życia o 5 do 8 lat, nawet do 20. Czyli że
    te nie inwertorowe pracują 12-15 lat? I jakie są koszty jednych i drugich?
    Rozumiem, że takie pompy zasilane są prądem. A ponieważ Unia na nas
    wymusza OZE, to może być, że prąd będzie drożał. Choć i z gazem może być
    to samo... W razie czego będę się dogrzewał drewnem z ogródka :-)