  • Data: 2018-02-02 15:21:36
    Temat: Re: Smutna prawda o samochodach elektrycznych.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 2 Feb 2018 12:32:30 +0100, J.F.

    > Zapewne mozna sie tez naciac i uslyszec potem "a to i tak dlugo panu
    > wytrzymala".

    To z pewnością się usłyszy, szczególnie od dyletanta.

    > Sprezarka to jest serce pompy i glowny skladnik kosztowy.
    > Potem pewnie uslyszysz "nowa sprezarka 10 tys, nowa PC 14 tys".

    Sprawdź ile kosztują sprężarki, te najdroższe i najlepsze, Copelanda i
    porównaj z cenami pomp. Cenniki w internetach. Możesz wziąć za przykład
    ecopol bo udostępnia ceny.

    > A kto straszyl, ze elektronika pada ? To pewnie niedlugo
    > po sprezarce pewnie poleci sterownik :-P

    Dlatego od zawsze mówię/piszę, że trzeba kupować jak najbardziej proste
    konstrukcje. Dlatego wolę elektryczne auta nad spalinowymi. :P

    > Po czym jeszcze uslyszysz "do tego modelu to juz nie produkujemy",
    > "jest nowszy model, podobny, ale nie wiemy czy pasuje", a wkrotce
    > pewnie przejda na falownikowe ..

    Może usłyszę, może nie usłyszę. Zazwyczaj producent zostawia sobie stoki
    części zamiennych, a skoro niby sprężarki padają jak muchy, to jeszcze ze
    strucli będą części zamienne. :P

    > 180kkm przy sredniej predkosci 50 - 3600h. Rok pracy po 10h dziennie.
    > Przy czym pewnie wcale nie jest zalaczona caly rok, bo po co w zimie

    Ja mam załączoną cały rok.

    > Cenę znamy.

    I tylko ją uwzględniacie, bez wzięcia pod uwagę innych czynników --
    zupełnie jak przy analizie auta elektrycznego. Typowe spalinolubne betony.
    ;P ;)

    > A Ty ile pompo-lat uzywania masz juz za soba?
    > A, dopiero bedziesz mial :-P

    No przecież napisałem ile pomp ciepła używam -- co najmniej 4. Pompy ciepła
    do grzania domów NICZYM się nie różnią od innych urzadzeń, poza mocą
    roboczą i ew. LEPSZYMI podzespołami aby przedłużyć żywotność.

    > Ale wiesz - takie co ma 6 sekund kosztuje 3 razy wiecej :_)

    O tym właśnie pisałem. Czyli wniosek jest prosty -- Twój kolega
    przyoszczędził (albo i wcale nie, tylko mu tak wmówili) a teraz się piekli
    że mu nie daje rady i swoją indolencje i niewiedzę przekuwa z miejsca w złe
    działanie PC. Typowe.

    > Ale mozna go wylaczyc.

    To wtedy przestanie grzać -- to po co takie źródło ciepła?

    > Albo zainstalowac na gaz.

    Ale gaz się nie opłaca do grzania domu, bo okres grzewczy trwa niecałe pół
    roku, a abonament się płaci przez cały rok.

    > To dochodza odsetki od lokat - na szczescie chwilowo male,
    > albo inwestycje na gieldzie ...

    No właśnie, "odsetki"... A na giełdzie to można ostro po dupie dostać i
    jednak trzeba się trochę znać i pilnować aby nie wtopić.

    > Po odliczeniu kosztow komina. A komin bedzie na lata
    > i przezyje pare piecow/pomp ciepla.

    https://www.google.pl/search?q=zasmo%C5%82owany+komi
    n&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiRmPj5mofZAhX
    DalAKHX-mDacQ_AUICygC&biw=1536&bih=791

    Mówisz? Zburzenie takiego komina wynglowego i wybudowanie od nowa to mniej
    kosztów i czasu niż wymiana sprężarki w PC? To co widać powyżej to wcale
    nie jest odosobniony przypadek, aczkolwiek na szczęście coraz rzadszy.

    > Co prawda wymaga placenia kominiarzowi :-)

    Który ma w dupie jak palacz dba o komin.

    > Tak to jakos wyglada :-)

    Ale zdajesz sobie sprawę że nawet typowa średnia polska zima to temp. 0sC a
    w takim Wrocławiu to nawet +2? :P

    > No i sie zdarzy, badz pewny :-)

    To czemu moja pompa w salonie w postaci grzejącego klimatyzatora (właśnie
    dmucha ciepło) i dwie pompy w kuchniach działają? :P Dlaczego setki tysięcy
    innych urzadzeń działają? Dlaczego słychać tylko złe opinie? Może
    klasycznie dlatego, że jak to zwykle bywa negatywne opinie rozpływają się
    szybciej niż opinie o czymś co działa bezawaryjnie.

    > A doliczyles koszt pompy do napelniania ?

    Czego że co jak? ;P Klimatyzator był napełniony czynnikiem, wystarczyło
    śrubkę odkręcić -- ergo, ja napełniałem tylko rurki. :P OK, dokupiłem sobie
    pompę próżniową i manometr żeby było zgodnie ze sztuką, ale dałoby się bez
    teog na przedmuchu -- i takie instalacje też działają bezawaryjnie, wiem że
    jeszcze dłużej niż moja. :P

    > Powtorz jeszcze raz - ile taka pompa kosztuje ?
    > Plus wymiennik gruntowy itp ...

    Zależnie od zapotrzebowania. Podaj straty domu, to Ci przeliczę. Ja mam
    wyliczone straty na 6.5kW przy -20sC i 22sC w domu. Kupuję ~8kW pompę
    gruntową np. ecopol http://www.ecopol-system.pl/oferta/oferta.html za 13k
    netto do tego wymiennik gruntowy za, w porywach, 10k z napełnieniem
    (przewymiarowany do 10kW), do tego ogarnięcie kotłowni ze zbiornikiem CWU,
    i w 30 brutto się zamknie bez kiwnięcia moim palcem. Jak jednak kiwnę,
    wyjdzie taniej.

    > bo potem z drugiej
    > strony uslyszysz "ale ten gaz drogi, 1000 zl co
    > miesiac place" ... w zimowych miesiacach.

    Liczyłem to wielokrotnie na przestrzeni 5 lat przygotowań do budowy,
    przeczytałem niezliczone ilości opinii (tych dobrych i tych złych),
    uwzględniając także grzanie wynglem. PC wychodzi najkorzystniej dla mojego
    domu. Dla większości zresztą wychodzi najkorzystniej, aczkolwiek ostatnio
    coraz więcej ludzi grzeje czystym prądem, bo już nawet PC się przestaje
    opłacać, o gazie czy węglosyfie nie wspominając. :P

    --
    Pozdor
    Myjk