  • Data: 2018-02-02 11:19:27
    Temat: Re: utna prawda o samochodach elektrycznych.
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-02-01 o 22:05, Kris pisze:

    > Nawet mniej ale niech bedzie te 30tys

    > Altherma Dakin wpisz wgoogle i poczytaj

    > Daj linka skąd info o tej solance wziełeś

    > Dużo pomijasz
    > ALe naprowadzę Ciebie:
    > Dpm za chwię będe miał gotowy do podlaczenia "ciepłą"
    > PC pisałeś 30tys- niby ok ale da się taniej
    > Piecyk gazowy 2819zł piszzesz- linka daj, moze powieszę w kotłowni. Tylko dolicz
    jeszce ile pln mnie będzi ekosztowało dpoprowadzenie ruzry do tej kotłownni.
    > Na sąsiedniej grupie piszą że po 6 latach piecyk gazowy padł.

    > Obciązone mniej wiecej tak jak lodówka(PC powietrzna trochę bardziej)

    > Raczej nie ma dopłat do PC więc albo bzdurzysz albo typ Ciebie oszwabił
    > Są dopłaty do fotovoltaniki, soalrów ale do pc to raczej nie.

    > +kilka tysi raz na 6 lat na wymiane kotła;)

    - link, z którego ten tekst pochodził:
    http://jakbudowac.pl/Pompa-ciepla-ile-to-kosztuje. Bardzo ciekawie
    wygląda to zdjęcie ze zrytym ogrodem :-)

    - w mojej gminie jakieś 4 lata temu był program dopłat do pc,
    fotowoltaiki i paru innych patentów "eko". Chyba to była kasa unijna.

    - mój stary Junkers z otwartą komorą wytrzymał ok. 15 lat - piec 25 KW
    (bo dom duży). Obecny kosztował chyba 3500 zł - nazywa się Windsor Plus
    firmy Termet. Nie jest w żadnej kotłowni, tylko w łazience.

    Poczytałem o tej pompie Altherma Dakin na ich stronie - oferują
    oszczędność 10-15% (a ściślej piszą: wykorzystuje technologię
    kondensacyjną do wytwarzania ciepła i użytkowej ciepłej wody o 10% do
    15% bardziej efektywnie niż tradycyjne gazowe kotły kondensacyjne.)
    Zatem zakładając koszt grania gazem 2800 - jak w przykładzie na górze,
    mamy oszczędność mamy 420 zł rocznie, a że najtańsza pompa kosztuje 6600
    tys. zł (na ceneo jest taka cena) to mamy zwrot teoretycznie po 7 latach
    w stosunku do gazu. Ale wziąłem najtańszą cenę - co ciekawe - nie mogę
    znaleźć mocy tej pompy, w dodatku znalazłem opis, że podgrzewa wodę
    użytkową maks do 35 stopni - to kapkę mało do kąpieli (chyba że szybki
    prysznic). Więc mam wrażenie, że taka pompa, jaka paswoałaby do mojego
    domu , to wydatek przynajmniej kilkunastu tys. zł, a moze nawet to ta za
    27 tys. Niestety według mojej oceny to się nie kalkuluje na dziś, o ile
    dom nie jest od podstaw zbudowany jako energooszczędny.

    Nasze rozważanie przypomina mi nieco zachwyt na LED-ami w samochodach.
    Zużywają mało energii, są w miarę zimne, ładnie wyglądają. Teoretycznie
    mają wytrzymać tysiące godzin, ale ludzie zaczynają pisać, że po 3
    latach mogą zacząć się problemy. Wymiana reflektora zintegrowanego to
    1500-3000 zł. Pojawiły się ludki w necie, które wymieniają pojedyncze
    przepalone LED-y - koszt od 150 zł wzwyż i auto uziemione na kilka dni.
    T.