  • Data: 2018-02-02 11:47:50
    Temat: Re: utna prawda o samochodach elektrycznych.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 2 Feb 2018 11:25:49 +0100, T.

    > Mam na razie piec gazowy za 3500 zł, wisi w łazience, nie jest duży
    > (Termet Windsor Plus). Nie potrzebuję kotłowni.

    Jakie jest zapotrzebowanie domu na ciepło żeby ekstrapolować koszty PC?

    > Komin już mam :-)

    Ja nie mam i mieć nie bedę. Żadnego komina. Kasa w kieszeni którą
    przeznaczę na wentylację mechaniczną i urządzenie które mi nad głową spalin
    produkować nie będzie. :P

    > Mam nadzieję, że za te kilkanaście lat, jak skończy się obecny piec,
    > pompy stanieją na tyle, że wymiana będzie opłacalna. Na razie kiepsko to
    > widzę w sensie ekonomicznym.

    Nie stanieją, bo tam nie ma co tanieć skoro da się kupić PC od 8 do 30 tys.
    zł zależnie od potrzebnej MOCY.

    > Ps. Sprężarki, jakie tu wymieniłeś, stosuje się w pompach ciepła?

    Stosuje się zależnie od potrzeb. Tak samo jak w samochodzie stosuje się
    rózne silniki itp.

    > Ps. Mam też pytanie - jeśli pompa jest wewnętrzna, to oznacza, że
    > pobiera ciepło z pomieszczenia? Czyli je chłodzi?

    Nie, zawsze* pobiera/oddaje na zewnątrz.

    *) sprawdzić czy to nie marketowy "klimatyzator" przenośny.

    --
    Pozdor
    Myjk