    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Oszczednosci zarowkowe
    Date: Mon, 19 Dec 2011 11:20:44 +0100
    <q...@4...com>
    <jc8m49$gef$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <jckh0e$2jq$1@inews.gazeta.pl>
    <9...@m...uni-berlin.de> <jcko22$nu5$1@inews.gazeta.pl>
    <9...@m...uni-berlin.de> <jckqj5$271$1@inews.gazeta.pl>

    W dniu 2011-12-18 14:41, Mirek pisze:
    > On 18.12.2011 14:11, Waldemar Krzok wrote:
    > [...]
    > [...]
    >>

    > Ale zrozum sedno sprawy: Baca najczęściej spełnia te kryteria, bo robi
    > tylko* z mleka** owczego od swoich owiec (tak dokładnie to z jemu
    > powierzonych na bacówkę - ale nie wnikajmy), ale nie będzie jeździł po
    > urzędach upominać się o to co mu zabrano, bo nie ma do tego głowy ani
    > pieniędzy. Skończy się na tym, że Oscypki(R) będzie mogła produkować tylko
    > wielka korporacja.
    >
    > *choć ja akurat wolę te pół na pół.

> [...]

    A masz jakieś wsparcie czy tak sobie wydedukowałeś? Małych gospodarstw
    ubyło w ciągu ostatnich 10 lat około 20 procent. Nie jest to zmiana
    która uzasadniałaby tezę, że baca nie może kupić od Janka mleka bo
    zostały zniszczone małe gospodarstwa. W dodatku z tego co mi wiadomo na
    Podkarpaciu ta zmiana jest akurat znacznie słabsza, bo tam średnia
    wielkość gospodarstwa to 4.5ha - najniższa w Polsce (w
    zachodniopomorskim 30 a w opolskim 18). Nie miałby baca problemu ze
    znalezieniem małego gospodarstwa z krówkami.
    A baca nie chce się rejestrować bo nie chce żeby mu urzędnicy zaglądali
    do garów i sprawdzali czy mleko jest rzeczywiście owcze i czy żółtawy
    kolor to od wędzenia czy od maczania w herbacie.

    --
    pozdrawiam
    MD