  • Data: 2011-12-19 10:40:13
    Temat: Re: Oszczednosci zarowkowe
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mario napisał:

    > A masz jakieś wsparcie czy tak sobie wydedukowałeś? Małych gospodarstw
    > ubyło w ciągu ostatnich 10 lat około 20 procent. Nie jest to zmiana
    > która uzasadniałaby tezę, że baca nie może kupić od Janka mleka bo
    > zostały zniszczone małe gospodarstwa.

    Obaj Panowie coś dziwnie piszecie. Oscypki robi sie na hali. Baca
    przecież nie zostawi owieczek samiućkich i nie będzie dymał do Janka
    po mleko od krowy. Zwłaszcza drzewiej, bo dzisiaj to sobie może takie
    mleko zamówić na Allegro z dostawą na halę przez kuriera. Dodatek mleka
    krowiego był w oscypkach już dawno, ale przeważnie od krów co się je na
    górze trzymało.

    > W dodatku z tego co mi wiadomo na Podkarpaciu ta zmiana jest akurat
    > znacznie słabsza, bo tam średnia wielkość gospodarstwa to 4.5ha -
    > najniższa w Polsce

    Ale na Podkarpaciu nie robi sie oscypków.

    > A baca nie chce się rejestrować bo nie chce żeby mu urzędnicy zaglądali
    > do garów i sprawdzali czy mleko jest rzeczywiście owcze i czy żółtawy
    > kolor to od wędzenia czy od maczania w herbacie.

    Baca też swój honor ma. Co mu krucafuks jakiś urzędas będzie w bryndzotron
    patrzył i homologacji na żętycer wymagał.

    --
    Jarek