  • Data: 2011-12-19 12:01:28
    Temat: Re: Oszczednosci zarowkowe
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    Pan Mario napisał:

    >Niewielka.

    No, u mnie w markecie wstrzasoodporne sa na normalnym stoisku a czasem
    to nawet w glownych alejkach.
    Aczkolwiek ostatnio to jakby sie zabijali tymi CFL po 4 zl.
    Aha - wstrzasoodporne tez sa po 4 zl :-)

    >W efekcie zmiany przepisów jedna z dobrze opanowanych technik
    >oświetleniowych uległa degradacji. Zamiast sprawnych źródeł światła
    >żarowego używane są zamienniki o mniejszej sprawności. Ogólny bilans
    >może poprawia to, że czasem zastępnikiem są halogeny, jednak ani
    >trochę
    >nie usprawiedliwia to bezsensu wymuszonego wycofania normalnych
    >żarówek.

    Hm, ale przeciez niekoniecznie.
    Nie musza byc "wstrzasoodporne", moga byc "do oswietlania maszyn
    wirujacych".
    No ale one tez "nie nadaja sie do oswietlenia domowego", wiec klient
    predzej jakiegos halogena kupi.

    P.S. w dyrektywie napisali ze nalezy monitorowac sprzedaz zarowek
    specjalnych :-)

    >Natomiast co do ogólnego spadku zużycia energi na oświetlenie, to ja
    >się
    >go zbytnio nie spodziewam. [....] -- ludzie już zaczynaja sobie
    >wkręcać
    >po sześć świetlówek "jak żarówka 100W" tam, gdzie wczesńej mieli ze
    >dwie
    >żarówki 60-100W.

    Watpie. Szesciu nie maja gdzie wkrecic. A jak maja to za jasno
    bedzie - ale moze wytrzymaja.
    Wiec raczej 3*60 zastapia 3*20 - ale to jest jednak spora oszczednosc.
    A moze to bedzie 3*15, skoro oni tacy oszczedni ?

    W hotelach sie polepszy, bo zamiast jednej 40, bedzie 11W swietlowka
    :-)

    J.