  • Data: 2019-05-15 19:14:17
    Temat: Re: NURD
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message
    news:5cdc3271$0$540$65785112@news.neostrada.pl...

    > No dobrze - ale tir to również dużo energii - czemu ma się zatrzymywać
    > przed jakimś czinkłoczento? Ponadto w swojej analogii pomijas jedną
    > rzecz - torów kolejowych jest stosunkowo mało a pociągów na nich jeszcze
    > mniej. Samochodów jest w miastach od pyty i jeszcze więcej. Co powoduje,
    > że różnica w ich uciążliwości dla pozostałych jest zupełnie inna.

    Więc jeszcze raz powtórzę, bo udajesz że nie zauważyłeś: w sytuacjach
    gdzie ruchliwość jest duża i pieszy miałby kłopoty z pokonaniem bezpiecznie
    jezdni albo buduje się pomosty lub tunele dla pieszych aby sobie po
    schodkach nad drogą lub pod drogą przeszli bezkolizyjnie albo się robi
    światła i zatrzymuje ruch periodycznie, nie dla jednego człowieka tylko
    dla całej grupy ludzi jaka się zbierze czekając na zielone...

    > Ponadto promowanie przez pierwszeństw uczestników o niskiej efektywności
    > energetycznej jest jakby bez sensu, bo powoduje, że zamiast ograniczać
    > niewątpliwie nieefektywny (i energentycznie i w osobach na godzinę) sposób
    > transportu w miescie to ją promujesz i zachęcasz następnych.

    Nie o promowanie niczego tu chodzi tylko o rozpoznanie istniejącego
    już faktu że zatrzymanie pojazdu spalinowego dla jednego człowieka
    nie jest warte zużytej energii i wygenerowanego smogu... ale trudny jesteś.

    > No więc nie piszmy o tym jak to trudno się zatrzymać - co najwyżej
    > kosztuje to energię.

    Ludzie robią pewne skróty myślowe i liczą na inteligencję czytelnika :-))

    > Jeszcze raz - argument o promowaniu nieefektywnego środka transportu ze
    > względu na jego nieefektywność jest bez sensu. Jeśli już tak się martwisz
    > o środowisko to po prostu wywalaj samochody na rzecz transportu
    > miejskiego, A jak nie to przynajmniej nie bądź hipokrytą i nie wmawiaj mi,
    > że domagasz się pierwszeństwa dla dobra pieszych;)

    Nie jest bez sensu bo nie jest praktyczne "wywalanie" samochodów.
    Nie wmawiam że dla dobra pieszych - mówię że dla dobra MIESZKAŃCÓW.
    Czepiasz się słówek a sam nieuważnie czytasz.