eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNURDRe: NURD
  • Data: 2019-05-17 18:02:11
    Temat: Re: NURD
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2019-05-17 o 09:49, T. pisze:
    > Przy badaniu wpływu nakazu jazdy na światłach należy odrzucić do
    > porównania okres od października do marca, bo wcześniej był nakaz jazdy
    > na światłach w dzień w tym okresie i to nie wniesie nic do statystyki.
    > Potem odrzucamy wypadki, które wydarzyły się w nocy, bo w nocy i tak > należy
    używać świateł (przynajmniej mijania). Do analizy pozostaje nam
    > okres od kwietnia do września włącznie w porze dziennej - porównując
    > statystyki w takim okresie można próbować wyciągać wnioski co do wpływu
    > nakazu jazdy na światłach w dzień przez cały rok.

    Absolutnie dokładnie odwrotnie!
    Analizując jakąkolwiek statystykę nie należy odrzucać przypadków, które
    _wydają się_ nam niezależne. Jeżeli chcemy przeanalizować wpływ świateł
    na wypadkowość w ruchu drogowym to trzeba wziąć pod uwagę cały ruch
    drogowy a nie jakiś jego wycinek. Jeżeli weźmiemy okres od kwietnia do
    września włącznie w porze dziennej to dowiemy się o wpływie świateł
    tylko na wypadkowość w ruchu drogowym w okresie od kwietnia do września
    włącznie w porze dziennej. A celem jest chyba zmniejszenie wypadkowości
    ogólnie a nie tylko w wybranych okresach (kosztem innych okresów).
    Tylko jeśli weźmiemy wszystkie dane to mamy pewność, że nie odrzuciliśmy
    danych świadczących o jakimś efekcie, którego nawet nie podejrzewaliśmy
    (i dlatego odrzuciliśmy).
    A w tym przypadku nawet ja mogę podać kilka powodów dlaczego obowiązek
    całodobowej, całorocznej jazdy na światłach _mógł_ mieć wpływ na
    wypadkowość w okresach, w których już wcześniej taki obowiązek był, np:
    - ludzie przyzwyczaili się, że wszystko co się porusza szybko, świeci
    więc słabiej zauważają to co nie świeci a takie się mimo wszystko
    zdarzają, również w zimie i o zmierzchu
    - generalnie słabiej zauważają wszystko co nie świeci a piesi i
    rowerzyści nie mają obowiązku świecenia również w zimie (w dzień)
    - z powodu całorocznego obowiązku świecenia niektórzy zamontowali
    badziewne ledy do jazdy dziennej więc nie włączają już świateł mijania w
    sytuacjach w których wcześniej włączali: w okresie zimowym, w deszczu, a
    może i w nocy
    - z powodu dłuższego używania żarówki częściej się przepalają i
    statystycznie więcej samochodów jeździ z przepaloną żarówką w nocy (bo
    nawet jak się przepali w dzień to i tak przed nocą kierowca się nie
    zorientuje)
    - z powodu obowiązku całorocznego świecenia wiele samochodów
    automatycznie włącza światła (do jazdy dziennej) więc kierowca
    całkowicie zapomina o przełączniku świateł i nie używa go nawet wtedy
    kiedy należałoby włączyć światła mijania (aż do momentu gdy zrobi się
    tak ciemno, że sam nic nie widzi)

    --
    SW3
    ----
    Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem
    innych. /Bastiat

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 17.05.19 19:23 J.F.
  • 17.05.19 19:58 SW3
  • 17.05.19 20:35 Shrek
  • 17.05.19 23:31 Shrek
  • 18.05.19 01:24 kk
  • 18.05.19 01:27 kk
  • 18.05.19 08:32 Shrek
  • 18.05.19 09:36 Shrek
  • 18.05.19 10:23 kk
  • 18.05.19 10:28 Shrek
  • 23.05.19 00:06 kk
  • 23.05.19 00:07 kk
  • 23.05.19 06:21 Shrek
  • 23.05.19 11:56 T.
  • 23.05.19 14:15 SW3

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: