  • 1. Data: 2024-09-12 21:00:30
    Temat: Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
    Od: _Master_ <...@...pl>

    "Coraz bliżej wojny handlowej między Chinami a Unią Europejską.
    Brukselska korespondentka RMF FM Katarzyna Szymańska-Borginon
    poinformowała, że Komisja Europejska odrzuciła chińską propozycję
    kompromisu w sprawie elektryków."

    Niemieckie firmy MUSZĄ zarabiać. Polskie... Poco komu polskie firmy? ;-)

  • 2. Data: 2024-09-12 23:15:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 12 Sep 2024 21:00:30 +0200, _Master_

    > Niemieckie firmy MUSZĄ zarabiać.

    To że muszą zarabiać to w porządku, trzeba się uniezależniać
    od komuszochin, tak jak od putinoruskich. Tylko dlaczego za
    wszelką cenę te firmy chcą dalej produkować spaliniaki na
    ruską i turbańską ropę?

    > Polskie... Poco komu polskie firmy? ;-)

    Zapytaj swoich prawackich koleżków z pisu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2024-09-13 06:13:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.09.2024 o 23:15, Myjk pisze:

    > To że muszą zarabiać to w porządku, trzeba się uniezależniać
    > od komuszochin, tak jak od putinoruskich.

    PAnele made in china?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 4. Data: 2024-09-13 08:17:19
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 13.09.2024 o 06:13, Shrek pisze:

    > PAnele made in china?

    Mamy czarno na białym że cele klimatyczne można OLAĆ jak zagrażają
    naszym interesom ekonomicznym czy bezpieczeństwa (uniezależnienie).

    SZACH MAT

  • 5. Data: 2024-09-13 12:09:44
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 12 Sep 2024 21:00:30 +0200, w <vbvdof$c8q$5@news.chmurka.net>, _Master_
    <...@...pl> napisał(-a):

> [...]
    > kompromisu w sprawie elektryków."
    >
    > Niemieckie firmy MUSZĄ zarabiać. Polskie... Poco komu polskie firmy? ;-)

    Przecież produkujemy i zalewamy świat Izerą. Więc chyba dobrze, że blokujemy
    Chiny.

  • 6. Data: 2024-09-13 12:29:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Sep 2024 21:00:30 +0200, _Master_ wrote:
> [...]
    > Brukselska korespondentka RMF FM Katarzyna Szymańska-Borginon
    > poinformowała, że Komisja Europejska odrzuciła chińską propozycję

    Istotnie, Polska ma małą siłe przebicia :-(

    Ale ale ... jeśli to faktycznie dumping, mający na celu zniszczenie
    europejskiego przemysłu?

    Ale ... czy mi się wydaje, czy jak zrobią fabrykę w Polsce, czy innym
    unijnym kraju, to o cle nie ma mowy?
    Natomiast może być wtedy cło na komponenty ...

    A jeszcze kolejna sprawa - jak postawią zrobotyzowaną fabrykę, to
    pracowników będzie niewielu .. za to cena prądu się liczy :-)

    J.

  • 7. Data: 2024-09-13 12:50:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-09-2024 o 12:29, J.F pisze:

    > Ale ale ... jeśli to faktycznie dumping, mający na celu zniszczenie
    > europejskiego przemysłu?

    Jakie "jeśli"?
    Aż o tyle taniej nie są w stanie produkować realnie.
    Choćby w porównaniu do koreańczyków.

    > Ale ... czy mi się wydaje, czy jak zrobią fabrykę w Polsce, czy innym
    > unijnym kraju, to o cle nie ma mowy?

    Dokładnie.
    Niech chociaż częściowo się dzielą.

    > Natomiast może być wtedy cło na komponenty ...
    >
    > A jeszcze kolejna sprawa - jak postawią zrobotyzowaną fabrykę, to
    > pracowników będzie niewielu .. za to cena prądu się liczy :-)

    I podatki które będą płacić.

  • 8. Data: 2024-09-13 13:49:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 Sep 2024 12:50:39 +0200, Cavallino wrote:

    > Jakie "jeśli"?
    > Aż o tyle taniej nie są w stanie produkować realnie.
    > Choćby w porównaniu do koreańczyków.

    A ch* ich wie. Nie bez powodu się produkcja przeniosła do Chin.
    Wielu rzeczy.
    A jak wyglądają te ceny u nich detalu, czy hurcie?
    Do rynku wewnętrznego tez dopłacają?

    Albo coś za coś - tanie te samochody, tylko np się częściej zapalają
    :-)

    A nie płacą chocby za emisję CO2, i już masz taniej.

    > Dokładnie.
    > Niech chociaż częściowo się dzielą.

    A kto ci powiedział, ze się będą dzielić?

    Za tanie samochody się nie podobają?
    To będą części drogie, i montownia zysku nie wykaże.

    > I podatki które będą płacić.

    Od robotów?
    Na razie nie ma. A potem przeniosą do kraju, gdzie najmniejszy.

    A potem sam będziesz np z Białorusi czy Serbii sprowadzał :-)

    Od nieruchomości? Takie roboty to mogłyby na kilku wysokościach
    pracować :-)

    J.

  • 9. Data: 2024-09-13 14:06:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-09-2024 o 13:49, J.F pisze:

    > A ch* ich wie. Nie bez powodu się produkcja przeniosła do Chin.
    > Wielu rzeczy.
    > A jak wyglądają te ceny u nich detalu, czy hurcie?
    > Do rynku wewnętrznego tez dopłacają?

    No a jak?

    > Albo coś za coś - tanie te samochody, tylko np się częściej zapalają
    > :-)
    >
    > A nie płacą chocby za emisję CO2, i już masz taniej.

    Wystarczy że np. mają dotowane ceny prądu itp rzeczy.
    Tesla też dostała cłem, więc też tam korzysta.

    A wątpię żeby dostawała jakieś bezpośrednie wsparcie od państwa chińskiego.

    > A kto ci powiedział, ze się będą dzielić?

    Podatkami wymusić.
    Jak nie ma zysku - to są i na to przygotowane.

    > Za tanie samochody się nie podobają?
    > To będą części drogie, i montownia zysku nie wykaże.

    Obłoży się cłami importowane części.

    No właśnie.

    > Od robotów?

    Od sprzedaży.

  • 10. Data: 2024-09-13 15:53:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 Sep 2024 14:06:14 +0200, Cavallino wrote:

    > No a jak?

    Powiem tak - trzeba mieć pieniądze.
    Może mają i dopłacają w szczytnym celu, może na kredyt ...
    a może tak tanio u nich produkcja kosztuje ...

    > Wystarczy że np. mają dotowane ceny prądu itp rzeczy.

    Ale to 1.4 mld ludzi. Wszystkim dotują, czy tylko wybranym dotują?

    > Tesla też dostała cłem, więc też tam korzysta.
    > A wątpię żeby dostawała jakieś bezpośrednie wsparcie od państwa chińskiego.

    No cóż, u nas prąd drogi rzekomo z powodu opłaty za CO2.

    Poza tym ... skoro dopłacają, to kupić i skorzystać.
    No ale Niemcy i Francuzi są przeciw :-)
    My w sumie też, bo sporo części jest u nas produkowanych.

    > Podatkami wymusić.
    > Jak nie ma zysku - to są i na to przygotowane.

    No i mogą sobie zarżnąć inny przemysł, który na razie na zerze jedzie.
    Może np elektrownie :-)

    Jak to było - socjalizm dzielnie walczy z problemami, które nie
    występują w innych ustrojach.

    Ale może rzeczywiscie dumping.

    > Obłoży się cłami importowane części.

    Ale nie będzie podstaw, bo części przewiduję drogie :-)

    > No właśnie.

    > Od sprzedaży.

    Od sprzedaży jest VAT, który w sumie płaci klient.

    Chyba, ze wymyślą dodatkowy, obrotowy.
    Albo inny "domiar" .

    J.