-
1. Data: 2024-09-12 21:00:30
Temat: Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
Od: _Master_ <...@...pl>
"Coraz bliżej wojny handlowej między Chinami a Unią Europejską.
Brukselska korespondentka RMF FM Katarzyna Szymańska-Borginon
poinformowała, że Komisja Europejska odrzuciła chińską propozycję
kompromisu w sprawie elektryków."
Niemieckie firmy MUSZĄ zarabiać. Polskie... Poco komu polskie firmy? ;-)
-
2. Data: 2024-09-12 23:15:26
Temat: Re: Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 12 Sep 2024 21:00:30 +0200, _Master_
> Niemieckie firmy MUSZĄ zarabiać.
To że muszą zarabiać to w porządku, trzeba się uniezależniać
od komuszochin, tak jak od putinoruskich. Tylko dlaczego za
wszelką cenę te firmy chcą dalej produkować spaliniaki na
ruską i turbańską ropę?
> Polskie... Poco komu polskie firmy? ;-)
Zapytaj swoich prawackich koleżków z pisu.
--
Pozdor
Myjk
-
3. Data: 2024-09-13 06:13:24
Temat: Re: Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 12.09.2024 o 23:15, Myjk pisze:
> To że muszą zarabiać to w porządku, trzeba się uniezależniać
> od komuszochin, tak jak od putinoruskich.
PAnele made in china?
--
Shrek
Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
-
4. Data: 2024-09-13 08:17:19
Temat: Re: Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
Od: _Master_ <...@...pl>
W dniu 13.09.2024 o 06:13, Shrek pisze:
> W dniu 12.09.2024 o 23:15, Myjk pisze:
>
>> To że muszą zarabiać to w porządku, trzeba się uniezależniać
>> od komuszochin, tak jak od putinoruskich.
>
> PAnele made in china?
>
>
>
Mamy czarno na białym że cele klimatyczne można OLAĆ jak zagrażają
naszym interesom ekonomicznym czy bezpieczeństwa (uniezależnienie).
SZACH MAT
-
5. Data: 2024-09-13 12:09:44
Temat: Re: Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Thu, 12 Sep 2024 21:00:30 +0200, w <vbvdof$c8q$5@news.chmurka.net>, _Master_
<...@...pl> napisał(-a):
> "?Coraz bliżej wojny handlowej między Chinami a Unią Europejską.
> Brukselska korespondentka RMF FM Katarzyna Szymańska-Borginon
> poinformowała, że Komisja Europejska odrzuciła chińską propozycję
> kompromisu w sprawie elektryków."
>
> Niemieckie firmy MUSZĄ zarabiać. Polskie... Poco komu polskie firmy? ;-)
Przecież produkujemy i zalewamy świat Izerą. Więc chyba dobrze, że blokujemy
Chiny.
-
6. Data: 2024-09-13 12:29:21
Temat: Re: Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 12 Sep 2024 21:00:30 +0200, _Master_ wrote:
> "Coraz bliżej wojny handlowej między Chinami a Unią Europejską.
> Brukselska korespondentka RMF FM Katarzyna Szymańska-Borginon
> poinformowała, że Komisja Europejska odrzuciła chińską propozycję
> kompromisu w sprawie elektryków."
>
> Niemieckie firmy MUSZĄ zarabiać.
> Polskie... Poco komu polskie firmy? ;-)
Istotnie, Polska ma małą siłe przebicia :-(
Ale ale ... jeśli to faktycznie dumping, mający na celu zniszczenie
europejskiego przemysłu?
Ale ... czy mi się wydaje, czy jak zrobią fabrykę w Polsce, czy innym
unijnym kraju, to o cle nie ma mowy?
Natomiast może być wtedy cło na komponenty ...
A jeszcze kolejna sprawa - jak postawią zrobotyzowaną fabrykę, to
pracowników będzie niewielu .. za to cena prądu się liczy :-)
J.
-
7. Data: 2024-09-13 12:50:39
Temat: Re: Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 13-09-2024 o 12:29, J.F pisze:
> Ale ale ... jeśli to faktycznie dumping, mający na celu zniszczenie
> europejskiego przemysłu?
Jakie "jeśli"?
Aż o tyle taniej nie są w stanie produkować realnie.
Choćby w porównaniu do koreańczyków.
>
> Ale ... czy mi się wydaje, czy jak zrobią fabrykę w Polsce, czy innym
> unijnym kraju, to o cle nie ma mowy?
Dokładnie.
Niech chociaż częściowo się dzielą.
> Natomiast może być wtedy cło na komponenty ...
>
> A jeszcze kolejna sprawa - jak postawią zrobotyzowaną fabrykę, to
> pracowników będzie niewielu .. za to cena prądu się liczy :-)
I podatki które będą płacić.
-
8. Data: 2024-09-13 13:49:56
Temat: Re: Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogÄ byÄ tanie i dobre
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 13 Sep 2024 12:50:39 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 13-09-2024 o 12:29, J.F pisze:
>> Ale ale ... jeśli to faktycznie dumping, mający na celu zniszczenie
>> europejskiego przemysłu?
>
> Jakie "jeśli"?
> Aż o tyle taniej nie są w stanie produkować realnie.
> Choćby w porównaniu do koreańczyków.
A ch* ich wie. Nie bez powodu się produkcja przeniosła do Chin.
Wielu rzeczy.
A jak wyglądają te ceny u nich detalu, czy hurcie?
Do rynku wewnętrznego tez dopłacają?
Albo coś za coś - tanie te samochody, tylko np się częściej zapalają
:-)
A nie płacą chocby za emisję CO2, i już masz taniej.
>> Ale ... czy mi się wydaje, czy jak zrobią fabrykę w Polsce, czy innym
>> unijnym kraju, to o cle nie ma mowy?
>
> Dokładnie.
> Niech chociaż częściowo się dzielą.
A kto ci powiedział, ze się będą dzielić?
Za tanie samochody się nie podobają?
To będą części drogie, i montownia zysku nie wykaże.
>> Natomiast może być wtedy cło na komponenty ...
>>
>> A jeszcze kolejna sprawa - jak postawią zrobotyzowaną fabrykę, to
>> pracowników będzie niewielu .. za to cena prądu się liczy :-)
>
> I podatki które będą płacić.
Od robotów?
Na razie nie ma. A potem przeniosą do kraju, gdzie najmniejszy.
A potem sam będziesz np z Białorusi czy Serbii sprowadzał :-)
Od nieruchomości? Takie roboty to mogłyby na kilku wysokościach
pracować :-)
J.
-
9. Data: 2024-09-13 14:06:14
Temat: Re: Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 13-09-2024 o 13:49, J.F pisze:
> On Fri, 13 Sep 2024 12:50:39 +0200, Cavallino wrote:
>> W dniu 13-09-2024 o 12:29, J.F pisze:
>>> Ale ale ... jeśli to faktycznie dumping, mający na celu zniszczenie
>>> europejskiego przemysłu?
>>
>> Jakie "jeśli"?
>> Aż o tyle taniej nie są w stanie produkować realnie.
>> Choćby w porównaniu do koreańczyków.
>
> A ch* ich wie. Nie bez powodu się produkcja przeniosła do Chin.
> Wielu rzeczy.
> A jak wyglądają te ceny u nich detalu, czy hurcie?
> Do rynku wewnętrznego tez dopłacają?
No a jak?
>
> Albo coś za coś - tanie te samochody, tylko np się częściej zapalają
> :-)
>
> A nie płacą chocby za emisję CO2, i już masz taniej.
Wystarczy że np. mają dotowane ceny prądu itp rzeczy.
Tesla też dostała cłem, więc też tam korzysta.
A wątpię żeby dostawała jakieś bezpośrednie wsparcie od państwa chińskiego.
>
>>> Ale ... czy mi się wydaje, czy jak zrobią fabrykę w Polsce, czy innym
>>> unijnym kraju, to o cle nie ma mowy?
>>
>> Dokładnie.
>> Niech chociaż częściowo się dzielą.
>
> A kto ci powiedział, ze się będą dzielić?
Podatkami wymusić.
Jak nie ma zysku - to są i na to przygotowane.
>
> Za tanie samochody się nie podobają?
> To będą części drogie, i montownia zysku nie wykaże.
Obłoży się cłami importowane części.
>
>>> Natomiast może być wtedy cło na komponenty ...
No właśnie.
>>>
>>> A jeszcze kolejna sprawa - jak postawią zrobotyzowaną fabrykę, to
>>> pracowników będzie niewielu .. za to cena prądu się liczy :-)
>>
>> I podatki które będą płacić.
>
> Od robotów?
Od sprzedaży.
-
10. Data: 2024-09-13 15:53:05
Temat: Re: Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogÄ byÄ tanie i dobre
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 13 Sep 2024 14:06:14 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 13-09-2024 o 13:49, J.F pisze:
>> On Fri, 13 Sep 2024 12:50:39 +0200, Cavallino wrote:
>>> W dniu 13-09-2024 o 12:29, J.F pisze:
>>>> Ale ale ... jeśli to faktycznie dumping, mający na celu zniszczenie
>>>> europejskiego przemysłu?
>>>
>>> Jakie "jeśli"?
>>> Aż o tyle taniej nie są w stanie produkować realnie.
>>> Choćby w porównaniu do koreańczyków.
>>
>> A ch* ich wie. Nie bez powodu się produkcja przeniosła do Chin.
>> Wielu rzeczy.
>> A jak wyglądają te ceny u nich detalu, czy hurcie?
>> Do rynku wewnętrznego tez dopłacają?
>
> No a jak?
Powiem tak - trzeba mieć pieniądze.
Może mają i dopłacają w szczytnym celu, może na kredyt ...
a może tak tanio u nich produkcja kosztuje ...
>> Albo coś za coś - tanie te samochody, tylko np się częściej zapalają
>> :-)
>>
>> A nie płacą chocby za emisję CO2, i już masz taniej.
>
> Wystarczy że np. mają dotowane ceny prądu itp rzeczy.
Ale to 1.4 mld ludzi. Wszystkim dotują, czy tylko wybranym dotują?
> Tesla też dostała cłem, więc też tam korzysta.
> A wątpię żeby dostawała jakieś bezpośrednie wsparcie od państwa chińskiego.
No cóż, u nas prąd drogi rzekomo z powodu opłaty za CO2.
Poza tym ... skoro dopłacają, to kupić i skorzystać.
No ale Niemcy i Francuzi są przeciw :-)
My w sumie też, bo sporo części jest u nas produkowanych.
>>>> Ale ... czy mi się wydaje, czy jak zrobią fabrykę w Polsce, czy innym
>>>> unijnym kraju, to o cle nie ma mowy?
>>>
>>> Dokładnie.
>>> Niech chociaż częściowo się dzielą.
>>
>> A kto ci powiedział, ze się będą dzielić?
>
> Podatkami wymusić.
> Jak nie ma zysku - to są i na to przygotowane.
No i mogą sobie zarżnąć inny przemysł, który na razie na zerze jedzie.
Może np elektrownie :-)
Jak to było - socjalizm dzielnie walczy z problemami, które nie
występują w innych ustrojach.
Ale może rzeczywiscie dumping.
>> Za tanie samochody się nie podobają?
>> To będą części drogie, i montownia zysku nie wykaże.
> Obłoży się cłami importowane części.
Ale nie będzie podstaw, bo części przewiduję drogie :-)
>>>> Natomiast może być wtedy cło na komponenty ...
> No właśnie.
>
>>>>
>>>> A jeszcze kolejna sprawa - jak postawią zrobotyzowaną fabrykę, to
>>>> pracowników będzie niewielu .. za to cena prądu się liczy :-)
>>>
>>> I podatki które będą płacić.
>>
>> Od robotów?
>
> Od sprzedaży.
Od sprzedaży jest VAT, który w sumie płaci klient.
Chyba, ze wymyślą dodatkowy, obrotowy.
Albo inny "domiar" .
J.