  • 1. Data: 2024-09-04 13:40:58
    Temat: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
    - Podstawową przyczyną są błędy fabryczne, jeśli chodzi o produkcję,
    które polegają na tym, że urządzenia mają wady konstrukcyjne, które mogą
    się objawiać podczas ładowania. Inną przyczyną jest to, że mogą zostać
    uszkodzone w trakcie użytkowania - mówił Wiech. Użytkownicy nie muszą
    być świadomi takich uszkodzeń, dochodzi do nich bowiem m.in. podczas
    przypadkowego obicia. - Urządzenie może działać poprawnie, ale może być
    narażone na pożar - dodaje ekspert.

    https://tech.wp.pl/gdyby-nie-wnuczka-ja-bym-sie-spal
    ila-winne-jedno-urzadzenie,7067079414393440a

  • 2. Data: 2024-09-05 15:37:52
    Temat: Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 04/09/2024 12:40, _Master_ wrote:
    > Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
    > - Podstawową przyczyną są błędy fabryczne, jeśli chodzi o produkcję,
    > które polegają na tym, że urządzenia mają wady konstrukcyjne, które mogą
    > się objawiać podczas ładowania.

    ja tam się nie znam, ale w przedszkolu uczą, że 18650 ładuje się do max
    4.2V. Tymczasem chińskie BMS'y ładują przynajmniej do 4.3V na ogniwo.
    Nie wiem jaki to ma wpływ na wybuchowość (pewnie mniej wytrzymają)
    Pozatym blaszki z ogniw są przyspawane do bms'a i od wstrząsów się
    odłączają -blaszki pękają (nie mam pojęcia bo nie sprawdzałem, ale być
    może wtedy taka bateria dostaje więcej niż 4.3V).
    Powyższe wiem, bo naprawiłem sobie hulajnogę (klona M365) znalezioną na
    śmieciach.

    Lukasz

  • 3. Data: 2024-09-07 08:22:01
    Od: Cyklista <c...@g...com>

    W dniu 05.09.2024 o 15:37, ddddddddddd pisze:

    > ja tam się nie znam, ale w przedszkolu uczą, że 18650 ładuje się do max
    > 4.2V. Tymczasem chińskie BMS'y ładują przynajmniej do 4.3V na ogniwo.

    Do 4.2 to nie jest max a zalecenie jak ma wytrzymać pełną ilość cykli.
    Nawet lądowanie do 4.5 nic nie zrobi chociaż wraz ze starzeniem się
    baterii będzie się bardziej grzała.

> [...]
    > odłączają -blaszki pękają (nie mam pojęcia bo nie sprawdzałem, ale być
    > może wtedy taka bateria dostaje więcej niż 4.3V).

    To jest prawdopodobnie najczęstszy powód pożarów, albo awaria bms i nie
    odcina ładowania na końcu albo taka pęknięta blaszka. Dobry bms powinien
    wtedy wyłączyć całkowicie możliwość ładowania, kiepski traci kontrolę
    nad jedna sekcją i ona może się dowolnie przeładować albo przez tą
    przerwę w pękniętej blaszce zadziałać jak spawarka i rozpocząć pożar.

  • 4. Data: 2024-09-07 09:17:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Same się palą

    "Hale w kształcie litery L o wymiarach 50x12 i 20x12, w których
    znajdowały się materiały papierowe oraz około 1000 sztuk hulajnóg i
    około 1000 sztuk zapasowych baterii, całkiem uległy spaleniu -
    przekazał. - Na jednej z hal całkowicie zawalił się dach. Strażakom
    udało się obronić trzecią halę, w których znajdowało się około 2000
    akumulatorów samochodowych i opon - dodał."

    https://tvn24.pl/krakow/krakow-pozar-przy-ulicy-wodn
    ej-kilkudziesieciu-strazakow-w-akcji-i-ogromne-strat
    y-st8075506
    --
    Janusz

  • 5. Data: 2024-09-07 11:05:08
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 07/09/2024 07:22, Cyklista wrote:

    > Do 4.2 to nie jest max a zalecenie jak ma wytrzymać pełną ilość cykli.
    > Nawet lądowanie do 4.5 nic nie zrobi chociaż wraz ze starzeniem się
    > baterii będzie się bardziej grzała.

    a co jeśli zostawimy takie ładowanie na noc czy na kilka dni? jak
    bateria zdrowa bo nowa, to pewnie nic...

    > To jest prawdopodobnie najczęstszy powód pożarów, albo awaria bms i nie
    > odcina ładowania na końcu albo taka pęknięta blaszka.

    takich blaszek w pełni pękniętych w mojej hulajnodze znalazłem min dwie,
    a dwie kolejne były na skraju wyczerpania. Hulajnoga nadal jeździła,
    może nawet użytkownik nie zauważyłby, że ma mniejszą moc. Te od których
    zaczyna się pożar mogą po prostu mieć takich blaszek pękniętych więcej
    (może użytkownik stwierdza 'mam mało mocy/mały zasięg, więc podłączę na
    dłużej do ładowania..)

    Dobry bms powinien
    > wtedy wyłączyć całkowicie możliwość ładowania,

    do hulajnogi raczej dobrych bms się nie produkuje, szczególnie do taniej
    masówki

    kiepski traci kontrolę
    > nad jedna sekcją i ona może się dowolnie przeładować albo przez tą
    > przerwę w pękniętej blaszce zadziałać jak spawarka i rozpocząć pożar.

    to może tak działać - pęknięcie dawało bardzo niewielką przerwę

    Lukasz

  • 6. Data: 2024-09-10 00:02:03
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 7 Sep 2024 09:17:36 +0200, w <vbgumg$p6e$1@news.chmurka.net>, Janusz
    <j...@o...pl> napisał(-a):

> [...]
    > udało się obronić trzecią halę, w których znajdowało się około 2000
    > akumulatorów samochodowych i opon - dodał."

    Pszypadeq. Zajęły się od jednej spalinowej hulajnogi. Tak było.

  • 7. Data: 2024-09-11 17:23:14
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 10.09.2024 o 00:02, r...@k...pl pisze:

    > Pszypadeq. Zajęły się od jednej spalinowej hulajnogi. Tak było.

    :)

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2024-09-11 17:25:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.09.2024 o 17:23, Janusz pisze:

    > :)

    Prościej - jakiś hejter się nagrzał i się odpalił i od niego się zajęły:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 9. Data: 2024-09-12 08:40:16
    Temat: JEST NADZIEJA
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Chińczyki opracowały taką baterię, taką baterię, taką baterię,

    że będzie tak odprowadzała ciepło, że będzie tak odprowadzała ciepło, ...

    Znaczy... Dostrzegli problem ;-)