eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNURDRe: NURD
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!rea
    der01.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: NURD
    Date: Wed, 15 May 2019 12:14:17 -0500
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 1
    Message-ID: <qbhhd8$ton$1@dont-email.me>
    References: <e...@g...com>
    <1emdqotlpxy1z$.1xiwapc7plive.dlg@40tude.net>
    <2...@g...com>
    <qb3ub8$jva$2@dont-email.me>
    <c...@g...com>
    <5cd58216$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cd5b877$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5cd86a59$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <5cd8f6bd$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <1cqtq6mp529x0$.v23682bfrtya.dlg@40tude.net>
    <5cd91962$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <5cd9aca1$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <qbd7ao$585$1@dont-email.me>
    <5cda4142$0$542$65785112@news.neostrada.pl> <qbfk5l$a8l$1@dont-email.me>
    <5cdb9584$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    <qbh0a4$6ln$1@dont-email.me> <5cdc3271$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 15 May 2019 17:14:16 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="a03de26be774cd040634f569766b6003";
    logging-data="30487";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1+tAq1jwmrKERWcgoMnaaH+"
    Cancel-Lock: sha1:gPpGMKFacW0bNMu45VdLeG+NVck=
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    In-Reply-To: <5cdc3271$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    Importance: Normal
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2656599
    [ ukryj nagłówki ]

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message
    news:5cdc3271$0$540$65785112@news.neostrada.pl...
    > W dniu 15.05.2019 o 14:22, Pszemol pisze:
    >
    >> Aczkolwiek jest to właśnie dobry przykład na ten sam koncept. Koncept
    >> którego nie rozumiesz: skrzyżowanie drogi dla pojazdów kołowych
    >> z linią kolejową, a również w mieście z tramwajową, ZAWSZE jest
    >> ustawione tak, że to pojazd szynowy ma pierwszeństwo - zapory są dla
    >> aut, które będą czekać grzecznie aż pociąg przejedzie... Dlaczego?
    >> Ano dlatego że właśnie rozpędzenie pociągu od stanu spoczynku
    >> to ogromny wydatek energetyczny i społeczeństwa ustalając przepisy
    >> drogowe wzięły to pod uwagę dając pociągom pierwszeństwo.
    >> Wyobraź sobie teraz wiejską drogę, do przejazdu kolejowego dochodzi
    >> pieszy, i Ty chcesz aby prawo działało tak aby pociąg miał się zatrzymać
    >> i puścić pieszego i potem ruszyć z miejsca? No widzisz - to ekstremalny
    >> przykład który - mam nadzieję - uruchomi Twoje myślenie... ale może nie?
    >
    > No dobrze - ale tir to również dużo energii - czemu ma się zatrzymywać
    > przed jakimś czinkłoczento? Ponadto w swojej analogii pomijas jedną
    > rzecz - torów kolejowych jest stosunkowo mało a pociągów na nich jeszcze
    > mniej. Samochodów jest w miastach od pyty i jeszcze więcej. Co powoduje,
    > że różnica w ich uciążliwości dla pozostałych jest zupełnie inna.

    Więc jeszcze raz powtórzę, bo udajesz że nie zauważyłeś: w sytuacjach
    gdzie ruchliwość jest duża i pieszy miałby kłopoty z pokonaniem bezpiecznie
    jezdni albo buduje się pomosty lub tunele dla pieszych aby sobie po
    schodkach nad drogą lub pod drogą przeszli bezkolizyjnie albo się robi
    światła i zatrzymuje ruch periodycznie, nie dla jednego człowieka tylko
    dla całej grupy ludzi jaka się zbierze czekając na zielone...

    > Ponadto promowanie przez pierwszeństw uczestników o niskiej efektywności
    > energetycznej jest jakby bez sensu, bo powoduje, że zamiast ograniczać
    > niewątpliwie nieefektywny (i energentycznie i w osobach na godzinę) sposób
    > transportu w miescie to ją promujesz i zachęcasz następnych.

    Nie o promowanie niczego tu chodzi tylko o rozpoznanie istniejącego
    już faktu że zatrzymanie pojazdu spalinowego dla jednego człowieka
    nie jest warte zużytej energii i wygenerowanego smogu... ale trudny jesteś.

    >>>> Pieszemu zdecydowanie łatwiej jest się zatrzymać na 5 sekund
    >>>
    >>> Prawdę mówiąc wciśnięcie hamulca nie powoduje u mnie wysiłku
    >>> fizycznego, więc....
    >>
    >> Bo nie o wysiłek fizyczny kierowcy tu chodzi.
    >
    > No więc nie piszmy o tym jak to trudno się zatrzymać - co najwyżej
    > kosztuje to energię.

    Ludzie robią pewne skróty myślowe i liczą na inteligencję czytelnika :-))

    >>> Pojazd może i tak. Problem w tym, że w mieście rzadko kończy się na
    >>> jednym pojeżdzi, pojazdy jadą z dwóch stron itd. Żeby zilustrować
    >>> problem - często jak chcesz wyjechać z parkingu w lewo, to w godzinach
    >>> szczytu stałbyś ad mortem defecatum, albo aż ktoś cię przepuści. Pieszy
    >>> jest mniej zrywny, więc miałby jeszcze trudniej. Więc problem raczej nie
    >>> dotyczy tego jak cieżko się pieszemu zatrzymać, a jak ciężko znaleźć się
    >>> po drugiej stronie.
    >>
    >> I w ruchliwych miejscach ułatwia się życie pieszym tak jak to
    >> zilustrowałeś
    >> obrazkiem z google street view obok. A w innych sytuacjach pieszemu
    >> jest *taniej* się zastrzymać i ruszyć z miejsca - mniej energii na to
    >> konsumuje
    >
    > Jeszcze raz - argument o promowaniu nieefektywnego środka transportu ze
    > względu na jego nieefektywność jest bez sensu. Jeśli już tak się martwisz
    > o środowisko to po prostu wywalaj samochody na rzecz transportu
    > miejskiego, A jak nie to przynajmniej nie bądź hipokrytą i nie wmawiaj mi,
    > że domagasz się pierwszeństwa dla dobra pieszych;)

    Nie jest bez sensu bo nie jest praktyczne "wywalanie" samochodów.
    Nie wmawiam że dla dobra pieszych - mówię że dla dobra MIESZKAŃCÓW.
    Czepiasz się słówek a sam nieuważnie czytasz.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: