-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!rea
der01.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: NURD
Date: Wed, 15 May 2019 12:14:17 -0500
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 1
Message-ID: <qbhhd8$ton$1@dont-email.me>
References: <e...@g...com>
<1emdqotlpxy1z$.1xiwapc7plive.dlg@40tude.net>
<2...@g...com>
<qb3ub8$jva$2@dont-email.me>
<c...@g...com>
<5cd58216$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
<5cd5b877$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<5cd86a59$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<5cd8f6bd$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
<1cqtq6mp529x0$.v23682bfrtya.dlg@40tude.net>
<5cd91962$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<5cd9aca1$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <qbd7ao$585$1@dont-email.me>
<5cda4142$0$542$65785112@news.neostrada.pl> <qbfk5l$a8l$1@dont-email.me>
<5cdb9584$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
<qbh0a4$6ln$1@dont-email.me> <5cdc3271$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Wed, 15 May 2019 17:14:16 -0000 (UTC)
Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
posting-host="a03de26be774cd040634f569766b6003";
logging-data="30487";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1+tAq1jwmrKERWcgoMnaaH+"
Cancel-Lock: sha1:gPpGMKFacW0bNMu45VdLeG+NVck=
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
In-Reply-To: <5cdc3271$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
Importance: Normal
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2656599
[ ukryj nagłówki ]"Shrek" <...@w...pl> wrote in message
news:5cdc3271$0$540$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 15.05.2019 o 14:22, Pszemol pisze:
>
>> Aczkolwiek jest to właśnie dobry przykład na ten sam koncept. Koncept
>> którego nie rozumiesz: skrzyżowanie drogi dla pojazdów kołowych
>> z linią kolejową, a również w mieście z tramwajową, ZAWSZE jest
>> ustawione tak, że to pojazd szynowy ma pierwszeństwo - zapory są dla
>> aut, które będą czekać grzecznie aż pociąg przejedzie... Dlaczego?
>> Ano dlatego że właśnie rozpędzenie pociągu od stanu spoczynku
>> to ogromny wydatek energetyczny i społeczeństwa ustalając przepisy
>> drogowe wzięły to pod uwagę dając pociągom pierwszeństwo.
>> Wyobraź sobie teraz wiejską drogę, do przejazdu kolejowego dochodzi
>> pieszy, i Ty chcesz aby prawo działało tak aby pociąg miał się zatrzymać
>> i puścić pieszego i potem ruszyć z miejsca? No widzisz - to ekstremalny
>> przykład który - mam nadzieję - uruchomi Twoje myślenie... ale może nie?
>
> No dobrze - ale tir to również dużo energii - czemu ma się zatrzymywać
> przed jakimś czinkłoczento? Ponadto w swojej analogii pomijas jedną
> rzecz - torów kolejowych jest stosunkowo mało a pociągów na nich jeszcze
> mniej. Samochodów jest w miastach od pyty i jeszcze więcej. Co powoduje,
> że różnica w ich uciążliwości dla pozostałych jest zupełnie inna.
Więc jeszcze raz powtórzę, bo udajesz że nie zauważyłeś: w sytuacjach
gdzie ruchliwość jest duża i pieszy miałby kłopoty z pokonaniem bezpiecznie
jezdni albo buduje się pomosty lub tunele dla pieszych aby sobie po
schodkach nad drogą lub pod drogą przeszli bezkolizyjnie albo się robi
światła i zatrzymuje ruch periodycznie, nie dla jednego człowieka tylko
dla całej grupy ludzi jaka się zbierze czekając na zielone...
> Ponadto promowanie przez pierwszeństw uczestników o niskiej efektywności
> energetycznej jest jakby bez sensu, bo powoduje, że zamiast ograniczać
> niewątpliwie nieefektywny (i energentycznie i w osobach na godzinę) sposób
> transportu w miescie to ją promujesz i zachęcasz następnych.
Nie o promowanie niczego tu chodzi tylko o rozpoznanie istniejącego
już faktu że zatrzymanie pojazdu spalinowego dla jednego człowieka
nie jest warte zużytej energii i wygenerowanego smogu... ale trudny jesteś.
>>>> Pieszemu zdecydowanie łatwiej jest się zatrzymać na 5 sekund
>>>
>>> Prawdę mówiąc wciśnięcie hamulca nie powoduje u mnie wysiłku
>>> fizycznego, więc....
>>
>> Bo nie o wysiłek fizyczny kierowcy tu chodzi.
>
> No więc nie piszmy o tym jak to trudno się zatrzymać - co najwyżej
> kosztuje to energię.
Ludzie robią pewne skróty myślowe i liczą na inteligencję czytelnika :-))
>>> Pojazd może i tak. Problem w tym, że w mieście rzadko kończy się na
>>> jednym pojeżdzi, pojazdy jadą z dwóch stron itd. Żeby zilustrować
>>> problem - często jak chcesz wyjechać z parkingu w lewo, to w godzinach
>>> szczytu stałbyś ad mortem defecatum, albo aż ktoś cię przepuści. Pieszy
>>> jest mniej zrywny, więc miałby jeszcze trudniej. Więc problem raczej nie
>>> dotyczy tego jak cieżko się pieszemu zatrzymać, a jak ciężko znaleźć się
>>> po drugiej stronie.
>>
>> I w ruchliwych miejscach ułatwia się życie pieszym tak jak to
>> zilustrowałeś
>> obrazkiem z google street view obok. A w innych sytuacjach pieszemu
>> jest *taniej* się zastrzymać i ruszyć z miejsca - mniej energii na to
>> konsumuje
>
> Jeszcze raz - argument o promowaniu nieefektywnego środka transportu ze
> względu na jego nieefektywność jest bez sensu. Jeśli już tak się martwisz
> o środowisko to po prostu wywalaj samochody na rzecz transportu
> miejskiego, A jak nie to przynajmniej nie bądź hipokrytą i nie wmawiaj mi,
> że domagasz się pierwszeństwa dla dobra pieszych;)
Nie jest bez sensu bo nie jest praktyczne "wywalanie" samochodów.
Nie wmawiam że dla dobra pieszych - mówię że dla dobra MIESZKAŃCÓW.
Czepiasz się słówek a sam nieuważnie czytasz.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.05.19 20:21 Shrek
- 16.05.19 14:53 SW3
- 16.05.19 15:01 SW3
- 16.05.19 18:06 Shrek
- 16.05.19 18:08 Shrek
- 16.05.19 23:06 kk
- 17.05.19 05:18 Pszemol
- 17.05.19 06:08 Shrek
- 17.05.19 07:04 ddddddddddddd
- 17.05.19 09:49 T.
- 17.05.19 17:19 SW3
- 17.05.19 17:29 SW3
- 17.05.19 18:02 SW3
- 17.05.19 19:23 J.F.
- 17.05.19 19:58 SW3
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=