  • Data: 2013-05-12 21:36:37
    Temat: Re: Konkurencja dla RIMU
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-05-09 12:18 pytajacy napisał(a):

    > Ciekawe dokąd to wszystko zmierza...
    > Bo Rimu działał już na Windows 95, zajmuje niecałe 5MB, i nadal działa
    > pod Windows 8.
    > Chyle czoła przed programistą. Czy został napisany w asemblerze?

    Nie musiał. Dużo zależy od kompilatora i bibliotek.

    Przykładowo ISP Programmer napisany oryginalnie w Delphi i kompilowany z
    użyciem Delphi 4 zajmował (główny plik .exe) ze 200KB.

    Udostępnienie źródeł publicznie wymogło przy okazji przejście na darmowe
    IDE Lazarus (open source'owy odpowiednik Delphi). Bezpośredni wynik
    kompilacji praktycznie tych samych źródeł ma 1,8MB !!! a spakowany z
    użyciem "upx --best" wciąż ponad 500KB. Program podobnie uniwersalny
    (działa od Win95 aż po Win8 64-bit). I gdzie tu sens używania nowych
    narzędzi?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/