  • Data: 2013-05-13 18:17:29
    Temat: Re: Konkurencja dla RIMU
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Proszę nie brać tego do siebie.
    > Ja naprawdę, chciałbym wiedzieć, jakie to cechy są tak istotne,
    > aby użyć powyższego stwierdzenia.
    >
    > Pan na to odpisał, używając dwukrotnie słowa: "bardzo" w połączeniu z
    > pomyłką.
    >
    > Proszę zatem umotywować swoją wypowiedź,
    > a my odpowiemy, czy taka odpowiedź nas satysfakcjonuje.
    >
    > To nie my stawiamy tak radykalne tezy.
    > To Pan stwierdza, że się mylimy (bardzo,bardzo) widząc coraz bardziej
    > rozrośnięte programy
    > i niedostrzegamy w nich radykalnych zmian.
> [...]

    Proszę jeszcze raz przeczytać, co napisałem wcześniej: generalnie to są
    drobiazgi, które ułatwiają życie.
    Ot, chociażby naprawdę wygodne narzędzie do grupowej zmiany parametrów
    elementów wybranych na podstawie prawie dowolnych założeń (lub
    samodzielnie zaznaczonych). Korzystam z tego, kiedy mam do zmiany nawet
    obudowę w 5 elementach na raz, o większych grupach nie wspominając, albo
    przy hurtowej zmianie jakiejś średnicy padów i otworów na inną, co się
    przydaje przy generowaniu gerberów. Szerokość ścieżek i ich położenie na
    warstwie też można tak zmienić.
    Nie przypominam sobie takiej możliwości w P99. Albo nawet taki drobiazg
    jak zaokrąglone pady z ustawialnym zakresem zaokrąglenia. Albo opcja
    pomiaru odległości na płytce - pierdułka, ale jak ułatwia rysowanie
    czegokolwiek. Jest jeszcze np rysowanie wielu ścieżek równocześnie wraz
    z ich dokończeniem przez program. Przy rysowaniu ścieżek, kiedy
    przesuwam jakąś i natrafiam na inną, to tak długo, jak się da, program
    próbuje przesuwać już położone ścieżki wprowadzając możliwie najmniejsze
    zmiany, zachowując oczywiście reguły. Oczywiście jak się z tym
    przesadzi, to wychodzą koszmarki, ale przy rozsądnym działaniu bardzo
    się to przydaje jak zaczyna brakować miejsca albo chce się uporządkować
    już położone ścieżki. Bardzo fajnie to działa jak się chce ominąć jakiś
    element, który został dodany już po narysowaniu jakiejś magistrali. Po
    prostu przesuwam ostatnią ścieżkę, a program sam przesuwa całą resztę i
    w końcu omija to, co jest na płytce. Była magistrala w jednym miejscu -
    jest w drugim i zachowana jest ciągłość, odległości i szerokości
    ścieżek. Można tak też ominąć więcej niż jeden element. To jest zresztą
    standardowe działanie programu.
    Już o takich drobiazgach jak analizy stanów nieustalonych w liniach (nie
    wiem, ile to warte) nie wspominając. Na dodatek w jednym narzędziu
    możliwość zabawy z FPGA na poziomie schematu i VHDLa. Podgląd 3D i
    kontrola wysokości elementów to generalnie pierdułka, ale czasem jest
    przydatny, szczególnie jak są elementy jedne nad drugimi.
    Bardzo dobrze się pracuje na dwóch monitorach - ale tego na starszych
    wersjach nie próbowałem. Tu na jednym monitorze mam schemat, na drugim
    płytkę. Do tego jak na schemacie zaznaczę jakiś element, to na PCB mi
    się ten sam podświetla. Niby nic, ale sporo czasu pozwala zaoszczędzić.
    Zresztą na drugim monitorze może być coś innego, np własna biblioteka
    albo inna płytka. To, czego mi brakuje, to np. możliwości "najechania"
    jedną płytką na drugą, żeby sprawdzić, czy jedna do drugiej pasuje.
    Trochę rozbudowane są możliwości wypełniania obszarów na różne sposoby,
    ale dawniej tego nie wykorzystywałem, więc trudno mi się odnieść, a
    jeszcze ze wszystkich nie skorzystałem.
    To tak na szybko kilka z tych drobiazgów, z których korzystam, a które
    naprawdę ułatwiają życie.
    Jest jeszcze możliwość umieszczenia własnej grafiki na płytce na
    dowolnej warstwie to już jest na poziomie skryptów (ale jest taki
    gotowiec).
    Obsługa SVNa też jest, ale to dopiero niedługo mam zamiar przećwiczyć.
    Jak pisałem, bez tego wszystkiego da się spokojnie płytkę zrobić, tylko
    ja się zastanawiam, co i gdzie ma być, a nie jak to zrobić, żeby na
    kolejnych zmianach nie stracić następnego tygodnia.

    Pozdrawiam

    DD