  • Data: 2013-05-13 11:03:01
    Temat: Re: Konkurencja dla RIMU
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-05-13 09:41, pytajacy pisze:

    > Rozmiar programów i wymagania sprzętowe ciągle rosną (np. Orcad,
    > Altium),
    > natomiast ich funkcjonalność pozostaje nie zmieniona.

    Bardzo, ale to bardzo się mylisz. Owszem, kiedy korzystasz tylko z
    podstawowych funkcji, to nie ma większej różnicy, ale kiedy zaczynasz
    poznawać program, to się okazuje, że daje zupełnie nowe możliwości w
    sensie wygody pracy.
    Wiesz, takie drobiazgi, które powodują, że przyjemniej się pracuje z
    narzędziami Boscha niż z jakimiś chińskimi. Zrobisz to samo, ale innym
    nakładem pracy i "własnego zużycia".
    Podstawowe funkcjonalności też się zmieniają, tylko trzeba umieć je
    dojrzeć.
    Miałem okazję popróbować jak się rysuje płytkę w jakiejś starej wersji
    chyba Cadstara, a może czegoś podobnego, w każdym razie programu
    liczącego się na rynku. W porównaniu do Altiuma 09 to koszmar. Tzn daje
    się wszystko zrobić, ale nakład pracy jest zupełnie inny. Nie sądzę,
    żeby to była kwestia tego, że to zupełnie inny program, raczej właśnie
    to, że sprzed wielu lat. Chociaż jak sobie przypomnę moja walkę sprzed
    wielu lat z Eagle, to mi się interfejs przypominający stare programy
    zupełnie nie podoba.

    Pozdrawiam

    DD