eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!feeds.phibee-telecom.net!border2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com
    !newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada
    .pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Reply-To: m...@p...onet.pl
    Subject: Re: Kable. Regulator.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <X...@1...0.0.1>
    <5b2a8d7a$0$612$65785112@news.neostrada.pl>
    <pge3jr$1ro$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <pgggoh$dcq$1@news.mixmin.net>
    <a...@g...com>
    <pghbc8$pr0$2@news.mixmin.net>
    <3...@g...com>
    <pgi2dk$vj7$3@news.mixmin.net>
    <e...@g...com>
    <pgj72q$o74$3@news.mixmin.net>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Organization: A.P.Z.
    Date: Fri, 22 Jun 2018 22:15:05 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.8.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <pgj72q$o74$3@news.mixmin.net>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 38
    Message-ID: <5b2d58de$0$586$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 37.128.4.7
    X-Trace: 1529698526 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 586 37.128.4.7:3972
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2634415
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-06-22 o 18:09, Malkoit pisze:
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    > news:e36cf4cc-0e1e-40fb-8cea-003eefe22553@googlegrou
    ps.com...
    >
    >> Policzony jest regulator na prace z moca maksymalna alternatora i ma
    >> jeszcze troche zapasu.
    >
    > Mowa jest o pracy alternatora z mocą większą niż maksymalna.

    A to tak się da?
    Hmm, praca z mocą większa niż maksymalna. Ciekawe stwierdzenie :)

    > Do akumulatora podpięty jest inny samochód (diesel) z rozładowanym
    > akumulatorem i włączony start.
    > Silnik dawcy pracuje na wyzszych obrotach.
    > Alternator dawcy jest przeciążony i jest ryzyko uszkodzenia tego
    > alternatora.

    Alternator nie może być przeciążony z uwagi na "bufor", czyli akumulator
    dawcy, który jest tutaj w układzie "stabilizatora napięcia" i jest
    naładowany. To z niego własnie jest pobierany największy prąd. Napięcie
    nie spadnie do niższego poziomu niż 11V (w maksymalnym obciążeniu tego
    połączenia) w opisywanym układzie a co za tym idzie, regulator napięcia
    alternatora będzie pracował sobie zupełnie normalnie podając prąd
    wzbudzenia do alternatora i ten będzie się zachowywał dokładnie jak
    podczas normalnej pracy. Co innego, kiedy akumulator dawcy, to prawie
    złom i podczas obciążenia napięcie spada do stanu niższego...dajmy 10-9V
    gdzie alternator idzie pełną mocą, to i tak nie zabijesz ani alternatora
    ani regulatora. Dopiero podczas pełnego zwarcia, można uszkodzić
    alternator (diody) lub spalić uzwojenia ale regulator, który tworzy
    zupełnie osobny obwód nie ulega uszkodzeniu. Regulator napięcia nie ma
    "wyliczenia" na jakiś maksymalny stan (lub wyższy niż maksymalny-co
    sugerujesz). Układ elektroniczny regulatora zbudowany jest ze sporym
    zapasem, który uniemożliwia "przegrzanie" czy "przepięcie". Proponuję
    poczytać na temat obecnych alternatorów.
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: