-
Data: 2018-06-22 22:15:05
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-06-22 o 18:09, Malkoit pisze:
> Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
> news:e36cf4cc-0e1e-40fb-8cea-003eefe22553@googlegrou
ps.com...
>
>> Policzony jest regulator na prace z moca maksymalna alternatora i ma
>> jeszcze troche zapasu.
>
> Mowa jest o pracy alternatora z mocą większą niż maksymalna.
A to tak się da?
Hmm, praca z mocą większa niż maksymalna. Ciekawe stwierdzenie :)
> Do akumulatora podpięty jest inny samochód (diesel) z rozładowanym
> akumulatorem i włączony start.
> Silnik dawcy pracuje na wyzszych obrotach.
> Alternator dawcy jest przeciążony i jest ryzyko uszkodzenia tego
> alternatora.
Alternator nie może być przeciążony z uwagi na "bufor", czyli akumulator
dawcy, który jest tutaj w układzie "stabilizatora napięcia" i jest
naładowany. To z niego własnie jest pobierany największy prąd. Napięcie
nie spadnie do niższego poziomu niż 11V (w maksymalnym obciążeniu tego
połączenia) w opisywanym układzie a co za tym idzie, regulator napięcia
alternatora będzie pracował sobie zupełnie normalnie podając prąd
wzbudzenia do alternatora i ten będzie się zachowywał dokładnie jak
podczas normalnej pracy. Co innego, kiedy akumulator dawcy, to prawie
złom i podczas obciążenia napięcie spada do stanu niższego...dajmy 10-9V
gdzie alternator idzie pełną mocą, to i tak nie zabijesz ani alternatora
ani regulatora. Dopiero podczas pełnego zwarcia, można uszkodzić
alternator (diody) lub spalić uzwojenia ale regulator, który tworzy
zupełnie osobny obwód nie ulega uszkodzeniu. Regulator napięcia nie ma
"wyliczenia" na jakiś maksymalny stan (lub wyższy niż maksymalny-co
sugerujesz). Układ elektroniczny regulatora zbudowany jest ze sporym
zapasem, który uniemożliwia "przegrzanie" czy "przepięcie". Proponuję
poczytać na temat obecnych alternatorów.
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?
Następne wpisy z tego wątku
- 22.06.18 22:22 LordBluzg(R)
- 22.06.18 22:24 LordBluzg(R)
- 22.06.18 22:30 LordBluzg(R)
- 22.06.18 22:48 PiteR
- 22.06.18 23:54 Zenek Kapelinder
- 22.06.18 23:55 adam
- 23.06.18 00:08 LordBluzg(R)
- 23.06.18 00:19 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 08:31 Malkoit
- 23.06.18 08:32 Malkoit
- 23.06.18 09:48 Uzytkownik
- 23.06.18 12:05 LordBluzg(R)
- 23.06.18 12:07 LordBluzg(R)
- 23.06.18 12:50 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 16:08 Malkoit
Najnowsze wątki z tej grupy
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
Najnowsze wątki
- 2025-02-04 ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- 2025-02-05 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-02-05 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-05 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-05 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-02-05 Warszawa => Specjalista DevOps <=
- 2025-02-05 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-05 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida
- 2025-02-04 "ogrodowa linia napowietrzna"