    From: Artur Maśląg <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
    Date: Fri, 28 Mar 2014 11:27:42 +0100
    <kv4au7sytu00$.dlg@myjk.org> <lh0qu9$nm6$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@m...org> <lh0tgj$5om$1@node2.news.atman.pl>
    <lh0tuu$qqa$1@node1.news.atman.pl> <lh0vqg$801$1@node2.news.atman.pl>
    <lh10nv$8r5$1@node2.news.atman.pl> <lh12q5$am$1@node1.news.atman.pl>
    <lh19b7$7ja$1@node1.news.atman.pl> <lh1g6q$o8i$1@node2.news.atman.pl>
    <lh1j34$rdf$1@node2.news.atman.pl>
    <533452e1$0$2377$65785112@news.neostrada.pl>
    <lh1ocs$mfc$1@usenet.news.interia.pl>
    <53347393$0$2238$65785112@news.neostrada.pl>
    <lh3brs$cgl$1@node1.news.atman.pl> <lh3d5q$i5n$3@node2.news.atman.pl>
    <1atnneg5kom55$.dlg@myjk.org> <lh3f3b$kju$1@node2.news.atman.pl>
    <dv0lv20ia390$.dlg@myjk.org>

    W dniu 2014-03-28 10:34, Myjk pisze:
    > Fri, 28 Mar 2014 10:23:54 +0100, Artur Maśląg

    > Prosiłeś żeby nie sięgać po absurdy, a sam się ich łapiesz.

    Mylisz się - skoro tak robisz to wynika z powyższego że jesteś
    też w stanie stwierdzić czy zdążysz itd. Jeżeli jednak nie, to
    najwyraźniej zakładasz że inni się do przepisów stosują i nie
    nie zauważysz w sposób dość jaskrawy je łamie, to nie ma potrzeby
    zwalniania co pas i dokładnego się przyglądania co tam się dzieje.

    > Oczywiście że wymagam, prawo wymaga.

    Nieprawda, prawo tego nie wymaga - zresztą było tutaj nawet cytowane.

    > Ja wymagam ponieważ dbam o innych
    > uczestników ruchu, ale też dbam jednocześnie o siebie -- i zupełnie nie
    > rozumiem braku poszanowania innych, nie tylko dla siebie, ale także m.in.
    > dla mnie.

    Ładne podsumowanie - wymagasz z własnego wygodnictwa, a nie z dobrze
    rozumianych zasad bezpieczeństwa.

    > Przecież taki "zamyślony", czy "nieszkolony" pieszy może mi wyjść
    > w każdej chwili pod maskę. I co mi po radarze w oczach, przewidywaniu
    > przyszłości, gdy przekreśla życie nie tylko swoje, ale także moje.

    Cieszę się, że już świadomość tego, że taki pieszy może wyjść przed
    maskę, choć to akurat rzadko się zdarza. W Polsce niestety większość
    wypadków z pieszymi to nie ich wtargnięcia, a zachowanie kierowców.

    Poniżej wyciąg ze statystyk za 2012 rok:

    Główne przyczyny wypadków drogowych spowodowanych przez kierujących
    pojazdami, w których poszkodowany został pieszy
    Przyczyna Wypadki Zabici Ranni
    Nieudzielenie pierwszeństwa
    pieszemu 2 565 146 2 770
    Nieprawidłowe przejeżdżanie
    przejść dla pieszych 1 917 104 2 101
    Niedostosowanie prędkości 552 115 761
    Nieprawidłowy manewr cofania 455 16 456
    Nieprawidłowe omijanie 332 44 334
    Nieprawidłowe wyprzedzanie 115 15 115

    Przyczyny wypadków spowodowanych przez pieszych
    Przyczyny wypadków Wypadki Zabici Ranni
    Nieostrożne wejście
    na jezdnię przed
    jadącym pojazdem 557 59 501
    zza pojazdu, przeszkody 49 4 47
    Przekraczanie jezdni
    w miejscu niedozwolonym 123 16 110
    Stanie na jezdni, leżenie 104 50 57
    Chodzenie nieprawidłową
    strona drogi 84 14 73
    Wejście na jezdnię
    przy czerwonym świetle 60 5 55
    Zatrzymanie, cofnięcie się 11 11

    Spróbuj to przeanalizować, może i Ergie się uda.

    > Ja pier*, ależ ty jesteś irytujący -- do granic możliwości.

    I bardzo dobrze, może jednak parę osób się zastanowi nad swoimi
    zachowaniami w stosunku do słabszych użytkowników dróg, że o
    znajomości prawa i jego przestrzeganiu nie wspomnę.

    > Ja uczę, znam
    > też innych rodziców którzy tak właśnie edukują. To jest dobry przyczułek by
    > taki pieszy potem nie był samolubem jak sam zasiądzie za kierownicą. By
    > szanował życie swoje, wtedy bedzie mu łatwiej szanować życie innych.

    Piękne słowa, z których tak naprawdę nie wynika nic więcej niż z tego
    co napisałem poniżej, ale ładnie wygląda :>

    > Jakby wystarczyło, to byśmy o tym teraz nie dyskutowali.

    Żadna metoda nie jest w 100% skuteczna, a edukować trzeba.
    Jednak nie należy wypaczać pewnych zasad.

    > Powiedz to temu gościowi co zginął na pasach.

    Jak już pisałem - tak się stało przez zbieg różnych okoliczności,
    a jak już chcesz tak epatować śmiercią to rób to pod adresem tych,
    którzy chętnie obciążają pieszych winą za swoje grzechy.