  • Data: 2014-03-28 12:34:08
    Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-03-28 12:15, AZ pisze:

    > No ale nikt nie mowi, zeby piesi nie oczekiwali przestrzegania przepisow
    > tylko uwazali, gdyby ten gosc z tego filmiku uwazal to by zyl.

    No zaraz - skoro karze im się ZAWSZE (podkreślenie nie moje) sprawdzać
    czy ktoś przypadkiem nie jedzie kolejnym pasem i jeszcze twierdzi,
    że mają taki obowiązek to chyba jednak mówi i to nie jedna osoba.

    > Ja tam od nich nic nie wymagam, niech ida na rzez. Sprawcami sa kierowcy
    > i w wielu przypadkach to oni sa winni, ale przypuszczam, gdyby ich ofiary
    > byly chociaz bardziej ostrozniejsze to nie lezaly pod ziemia/w szpitalach.

    Statystyka wypadków mówi, że jednak niespecjalnie - zbyt dużo jest
    wypadków z winy kierowców i to ewidentnej.

    > Trudno chyba sie z tym nie zgodzic? Samochod (nawet jadacy za szybko, czy
    > nie stosujacy sie do przepisow) nie pojawia sie znikad.

    Jak widzisz można mieć wątpliwości, szczególnie że piesi mogą tego typu
    rzeczy nie zauważyć z różnych przyczyn - mieć słaby wzrok, nie widzieć
    zza samochodu stojącego przed pasami itd.

    > Ludzie laza po ulicy totalnie nie myslac albo bedac nieswiadomym zagrozenia.

    Nie zgodzę się z tym. Jakaś niewielka część być może tak.

    > Nie licze juz ilu bym rozjechal jadac motocyklem w korku, bo wydaje im sie
    > ze skoro samochody stoja to mozna wyskoczyc zza autobusu/ciezarowki nie
    > patrzac na nic. Wszyscy za kazdym razem bardzo zdziwieni, mam tylko nadzieje,
    > ze kazdy po takiej akcji nastepnym razem bedzie uwazal i nie zrobi tego samego.
    > Kojarze tylko jednego goscia ktory mnie przeprosil, reszta robi wielkie
    > oczy i biegnie dalej.

    Piszesz o dość specyficznej sytuacji i nie chcę pytać czemu ich nie
    zauważyłeś wcześniej, skoro oni mają widzieć będąc pomiędzy
    przeszkodami ;)

    > No i moim zdaniem o to sie rozbija - by obserwowac caly czas to co dzieje sie
    > na drodze.

    Nie ma takiego obowiązku i często jest to fizycznie niemożliwe.
    Oczywiście, można co chwilę stawać, zrobić research otoczenia,
    znowu kawałem i tak w kółko.

    > Pozwole sobie miec inne zdanie.

    Inne to znaczy jakie? Brak zaufania do wszystkich?

    > Swoja droga to pomaga sporo jezdzic,
    > pozniej juz wiele zachowan kierowcow da sie z bardzo duzym prawdopodobienstwem
    > przewidziec i ich po prostu spodziewac :-)

    To chyba piszesz o czymś zupełnie innym - z wiekiem/doświadczeniem
    /kilometrami oraz przy pewnych predyspozycjach można dość dobrze
    przewidywać zachowania innych, ale to nadal nie zmienia kwestii
    zasadniczej, czyli zasady ograniczonego zaufania.