  • Data: 2014-03-28 12:15:23
    Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
    Od: AZ <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-03-28, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:

    > Zaraz zaraz - ostrożność czy pewien pragmatyzm nie jest z tym
    > w żaden sposób sprzeczny.

    No ale nikt nie mowi, zeby piesi nie oczekiwali przestrzegania przepisow
    tylko uwazali, gdyby ten gosc z tego filmiku uwazal to by zyl.

    > Artur, są na przegranej pozycji, ale tutaj przetacza się wręcz lawina
    > wymagań w stosunku do pieszych i twierdzenia, że zmiana w przepisach
    > niczego nie zmieni. Tymczasem w znakomitej większości sprawcami są
    > kierowcy (podrzuciłem nawet statystyki) i to tutaj należy szukać
    > winnych, a nie opowiadać, że jak piesi zaczną bardziej uważać to
    > mniej wypadków będzie.

    Ja tam od nich nic nie wymagam, niech ida na rzez. Sprawcami sa kierowcy
    i w wielu przypadkach to oni sa winni, ale przypuszczam, gdyby ich ofiary
    byly chociaz bardziej ostrozniejsze to nie lezaly pod ziemia/w szpitalach.
    Trudno chyba sie z tym nie zgodzic? Samochod (nawet jadacy za szybko, czy
    nie stosujacy sie do przepisow) nie pojawia sie znikad.

    Ludzie laza po ulicy totalnie nie myslac albo bedac nieswiadomym zagrozenia.
    Nie licze juz ilu bym rozjechal jadac motocyklem w korku, bo wydaje im sie
    ze skoro samochody stoja to mozna wyskoczyc zza autobusu/ciezarowki nie
    patrzac na nic. Wszyscy za kazdym razem bardzo zdziwieni, mam tylko nadzieje,
    ze kazdy po takiej akcji nastepnym razem bedzie uwazal i nie zrobi tego samego.
    Kojarze tylko jednego goscia ktory mnie przeprosil, reszta robi wielkie
    oczy i biegnie dalej.

    > Zasadniczo tak (szczególnie jeżeli wcześniej sprawdził, że może wejść
    > na pasy), choć wprost takie zachowanie może nie być zbyt mądre.

    No i moim zdaniem o to sie rozbija - by obserwowac caly czas to co dzieje sie
    na drodze.

    > Nie popadajmy w paranoję - naprawdę można i należy mieć zaufanie do
    > innych użytkowników. Oczywiście nie należy do tego podchodzić
    > bezkrytycznie.

    Pozwole sobie miec inne zdanie. Swoja droga to pomaga sporo jezdzic,
    pozniej juz wiele zachowan kierowcow da sie z bardzo duzym prawdopodobienstwem
    przewidziec i ich po prostu spodziewac :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200