-
Data: 2014-03-28 12:55:58
Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
Od: AZ <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2014-03-28, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:
>
> No zaraz - skoro karze im się ZAWSZE (podkreślenie nie moje) sprawdzać
> czy ktoś przypadkiem nie jedzie kolejnym pasem i jeszcze twierdzi,
> że mają taki obowiązek to chyba jednak mówi i to nie jedna osoba.
>
Bo maja zanim postawia noge na jezdni.
>>
>> Ja tam od nich nic nie wymagam, niech ida na rzez. Sprawcami sa kierowcy
>> i w wielu przypadkach to oni sa winni, ale przypuszczam, gdyby ich ofiary
>> byly chociaz bardziej ostrozniejsze to nie lezaly pod ziemia/w szpitalach.
>
> Statystyka wypadków mówi, że jednak niespecjalnie - zbyt dużo jest
> wypadków z winy kierowców i to ewidentnej.
>
No przeciez napisalem, ze sprawcami i winnym sa kierowcy. Tylko gdyby ci
piesi mimo, ze sa na prawie, uwazali troche bardziej to statystyka by
wygladala inaczej. Czemu robi sie idiotyczne akcje "10 mniej ratuje zycie"
a nie "2 spojrzenia wiecej ratuje zycie" - gdzie gosc z zakupami zamiast
jak w pierwotnej reklamie wejsc na jezdnie, robi spojrzenie w lewo i sie
zatrzymuje a ofiarami sa jedynie zbite kurze jajka w siatce z zakupami ktora
to opuscil gdy zobaczyl samochod...
>>
>> Trudno chyba sie z tym nie zgodzic? Samochod (nawet jadacy za szybko, czy
>> nie stosujacy sie do przepisow) nie pojawia sie znikad.
>
> Jak widzisz można mieć wątpliwości, szczególnie że piesi mogą tego typu
> rzeczy nie zauważyć z różnych przyczyn - mieć słaby wzrok, nie widzieć
> zza samochodu stojącego przed pasami itd.
>
No to jak nie masz widocznosci to zachowujesz wieksza ostroznosc a nie idziesz
na pewniaka bo skoro nie widze, to znaczy, ze tam nic nie jedzie.
>>
>> Nie licze juz ilu bym rozjechal jadac motocyklem w korku, bo wydaje im sie
>> ze skoro samochody stoja to mozna wyskoczyc zza autobusu/ciezarowki nie
>> patrzac na nic. Wszyscy za kazdym razem bardzo zdziwieni, mam tylko nadzieje,
>> ze kazdy po takiej akcji nastepnym razem bedzie uwazal i nie zrobi tego samego.
>> Kojarze tylko jednego goscia ktory mnie przeprosil, reszta robi wielkie
>> oczy i biegnie dalej.
>
> Piszesz o dość specyficznej sytuacji i nie chcę pytać czemu ich nie
> zauważyłeś wcześniej, skoro oni mają widzieć będąc pomiędzy
> przeszkodami ;)
>
A jak mialem ich zauwazyc wczesniej? Jade wolniej bo licze sie z taka
ewentualnoscia, gdybym jechal szybciej pewnie wielu bym rozjechal :-)
Oczywiscie to tylko zwieksza prawdopodobienstwo mniejszych obrazen
u takiego delikwenta, bo moze sie zdarzyc, ze wejdzie mi prosto pod
kola i choc ogromnych checi nie zdaze zareagowac.
>>
>> No i moim zdaniem o to sie rozbija - by obserwowac caly czas to co dzieje sie
>> na drodze.
>
> Nie ma takiego obowiązku i często jest to fizycznie niemożliwe.
> Oczywiście, można co chwilę stawać, zrobić research otoczenia,
> znowu kawałem i tak w kółko.
>
Tak, ten gosc z filmiku nie mial obowiazku, teraz juz nie ma totalnie zadnych.
No i troszke tu przesadzasz, jakie stawac, jaki research? Idziesz przez
jednokierunkowa droge to patrzysz w strone nadjezdzajacych samochodow,
idziesz przez dwukierunkowa to przez jedna polowe patrzysz w lewo, przez druga
w prawo - nie ma tu zadnej filozofii ani uciazliwosci.
>>>
>>> Nie popadajmy w paranoję - naprawdę można i należy mieć zaufanie do
>>> innych użytkowników. Oczywiście nie należy do tego podchodzić
>>> bezkrytycznie.
>>>
>> Pozwole sobie miec inne zdanie.
>
> Inne to znaczy jakie? Brak zaufania do wszystkich?
>
Ufaj ale kontroluj :-) Nikt nie broni Ci miec zaufania do kierowcy ktory
dojezdza do przejscia gdy na nie wchodzisz, ale zdrowy rozsadek podpowiada
by miec na niego oko.
>>
>> Swoja droga to pomaga sporo jezdzic,
>> pozniej juz wiele zachowan kierowcow da sie z bardzo duzym prawdopodobienstwem
>> przewidziec i ich po prostu spodziewac :-)
>
> To chyba piszesz o czymś zupełnie innym - z wiekiem/doświadczeniem
> /kilometrami oraz przy pewnych predyspozycjach można dość dobrze
> przewidywać zachowania innych, ale to nadal nie zmienia kwestii
> zasadniczej, czyli zasady ograniczonego zaufania.
>
No to juz jest calkiem osobna sprawa ale nie zupelnie inna - to wlasnie
wiedza o tym jak bardzo trzeba miec to ograniczone zaufanie :-)
--
Artur
ZZR 1200
Następne wpisy z tego wątku
- 28.03.14 13:06 WOJO
- 28.03.14 13:43 Ergie
- 28.03.14 13:56 cef
- 28.03.14 13:59 Artur Maśląg
- 28.03.14 14:00 Artur Maśląg
- 28.03.14 14:03 cef
- 28.03.14 14:05 J.F
- 28.03.14 14:20 Artur Maśląg
- 28.03.14 14:20 AZ
- 28.03.14 14:25 Artur Maśląg
- 28.03.14 14:38 WOJO
- 28.03.14 15:25 Ergie
- 28.03.14 16:02 Czesław Wiśniak
- 28.03.14 16:55 Artur Maśląg
- 28.03.14 17:13 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
Najnowsze wątki
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-10 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-10 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-10 Warszawa => Presales Engineer IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS