  • Data: 2014-03-28 11:55:59
    Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-03-28 11:26, AZ pisze:

    > Oczywiscie, ze mam prawo oczekiwac ale z ostroznosci tego nie robie
    > i czesto sie o tym przekonuje, ze dobrze robie :-)

    Zaraz zaraz - ostrożność czy pewien pragmatyzm nie jest z tym
    w żaden sposób sprzeczny.

    > A kto tak powiedzial? Obowiazki maja mniejsze niz kierowcy samochodow
    > ale w konfrontacji stoja na przegranej pozycji.

    Artur, są na przegranej pozycji, ale tutaj przetacza się wręcz lawina
    wymagań w stosunku do pieszych i twierdzenia, że zmiana w przepisach
    niczego nie zmieni. Tymczasem w znakomitej większości sprawcami są
    kierowcy (podrzuciłem nawet statystyki) i to tutaj należy szukać
    winnych, a nie opowiadać, że jak piesi zaczną bardziej uważać to
    mniej wypadków będzie.

    > No czyli moge isc przez pasy ze sluchawkami na uszach i patrzac w niebo
    > bo moge spodziewac sie, ze inni honoruja moje prawa? :-)

    Zasadniczo tak (szczególnie jeżeli wcześniej sprawdził, że może wejść
    na pasy), choć wprost takie zachowanie może nie być zbyt mądre.

    > Nie ma obowiazku, ale jak zalezy mu na jego zyciu to warto by to jednak
    > sprawdzal.

    Nie popadajmy w paranoję - naprawdę można i należy mieć zaufanie do
    innych użytkowników. Oczywiście nie należy do tego podchodzić
    bezkrytycznie.