  • Data: 2009-10-27 08:43:54
    Temat: Re: swissvoice nie lubi dobrych aku
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Oct 27, 3:02 am, Konop <k...@g...pl> wrote:

    > No właśnie... używa się go tak - kilka razy dziennie się dzwoni ;)...
    > Powiedz mi, jak ustaliłbyś prąd ładowania tak, żeby akumulatorki

    [..]

    Napisałem wyraźnie:
    zaproponuj lepsze rozwiązanie. Nie odwracaj kota ogonem, ja ZNAM wady
    rezystora, ja czekam na Wasze lepsze rozwiązania.

    > ładowały się szybko (kilka godzin)

    a po co?
    Muszą:
    - wytrzymać normalną sumę rozmów w ciągu dnia z zapasem
    - naładować się przez noc i przerwy między rozmowami.
    Ustawić prąd C/15, który NiMH tolerują non-stop przez kilka lat bez
    większej szkody dla zdrowia i można gadać do 8-9h dziennie a akku będą
    naładowane.
    > bo ja za pomocą
    > rezystora zrobić tego nie umiem ;)...

    Już Ci napisałem, jak. Teraz czekam na lepsze rozwiązanie od Ciebie.

    > Tym bardziej, że chodziło o telefon, który bez ostrzeżenia robi PI-PIII
    > i NIE DA SIĘ już z niego w ogóle rozmawiać....

    To nie ma nic wspólnego z ładowaniem akku i o tym nic nie pisałem.\

    > A tak ogólnie, co do telefonów DECT i akumulatorków... kiedyś w
    > komórkach siedziały NiMH - i jakoś to działało... Ładowanie było
    > szybsze, sterowane... nie było problemu. Komórka motoroli z lat 90
    > potrafiła ładnie ostrzegać przed rozładowaniem ;)

    Tak się składa, że miałem komórkę Motoroli w latach 90. Gdyby mi
    telefon w domu w takim tempie pozbywał się baterii, to bym go oddał do
    reklamacji. A ponieważ komóra wytrzymywała na akku max trzy dni, to
    nawet wpinanie jej co wieczór do ładowania mogło jechać po -?V, bo
    akku był już w 1/3 pusty.
    --
    Marek