  • Data: 2009-10-27 19:08:02
    Temat: Re: swissvoice nie lubi dobrych aku
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Oct 27, 5:27 pm, Konop <k...@g...pl> wrote:

    > No widzisz... mi zawsze radzili, żeby NiMH ładować tylko, jak się
    > wyładuje... Dlatego ja nie ładuję telefonu co noc, tylko jak o to
    > "poprosi"... i wkurza mnie, gdy nagle podczas porannej rozmowy się
    > wyładuje i przez resztę dnia gadam z telefonu przewodowego :(...

    No to zastanów się, czy Twoje nerwy warte są tego. Primo, ładowane na
    okrągło _dobre_ akumulatorki wytrzymują minimum dwa lata tak czy siak,
    a secundo, jak raz na kwartał je rozładujesz przed ponownym
    ładowaniem, to wytrzymają dłużej. A jak zdechną, to możesz jeszcze
    spróbować reanimować przez kilka cykli w ładowarce.

    > Dlatego
    > pisałem, że przydałby się  Li-Ion - jego możnaby bez przeszkód ładować
    > co noc...

    No fajnie, ale może zacznij czytać, a nie słuchać marketingu...
    Ile pisaliśmy tutaj, że NiMH ładowane rezystorem żyją? Ja typuję na
    dwa lata minimum, pytający w wątku napisał, że jego wytrzymały 3 lata.
    Wedle producentów po roku taki akku ładowany non-stop i NIE
    rozładowywany W OGÓLE ma nie mniej niż 80% oryginalnej pojemności i
    nic z niego nie wycieka. Akumulator w normalnym użyciu, który jeszcze
    od czasu do czasu zostanie celowo rozładowany całkiem, będzie się miał
    tylko lepiej.
    LiION wprawdzie efektu pamięci ani podobnego nie mają, ale starzeją
    się same z siebie i ich typowy czas życia to 1-2 lata.
    W dodatku LiION nie lubią być: naładowane (bo się wytrąca lit),
    rozładowane (bo degeneracja elektrod), ładowane (bo tak) i gorące. No
    super. Do użytku stand-by jak znalazł, nie?
    Powiedz mi tylko, gdzie mamy zysk?
    Bo akku NiMH po dwóch-trzech latach zastąpisz nowymi, a stare oddasz
    do recyklingu (i ten recykling naprawdę działa, znaczy odzysk nie jest
    symboliczny typu spalanie tetrapaka). Zapłacisz powiedzmy, że 15
    złotych za nowe akku, przy czym cele R6/AA czy R03/AAA dostaniesz w
    każdym sklepie (z akumulatorami) bez problemu. Natomiast wbudowany na
    stałe albo nietypowy akku LiION wymienisz po trzech latach
    najprawdopodobniej wraz z całym telefonem, bo producent nie jest na
    tyle głupi, żeby po dwóch latach nie zmienić standardu akku, albo nie
    łupać za nie ciężkiej kasy. Super deal, nie?

    > No lepsze rozwiązanie to jakiś kontroler do ładowania - żeby działało
    > jak w starych komórkach ;)... -?V na przykład ;)

    Nieprawda, nie lepsze. -?V działa dobrze tylko przy szybkim ładowaniu
    akumulatorów rozładowanych. Wcale nie jest dobre przy próbie ładowania
    cel prawie pełnych, ani przy ładowaniu powolnym.

    > No ja miałem Motorolę M3888 ;)... cegłofon zaczepno-obronny, ale tydzień
    > na akumulatorku chodził (nie rozmawiałem zbyt dużo).

    Ja miałem T2288 afair. 3,6V 700mAh 5/4AAA x 3 w osobnych celach.
    Telefon nadal żyje.

    Marek