  • Data: 2009-10-27 16:27:56
    Temat: Re: swissvoice nie lubi dobrych aku
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Napisałem wyraźnie:
    > zaproponuj lepsze rozwiązanie. Nie odwracaj kota ogonem, ja ZNAM wady
    > rezystora, ja czekam na Wasze lepsze rozwiązania.
    > a po co?
    > Muszą:
    > - wytrzymać normalną sumę rozmów w ciągu dnia z zapasem
    > - naładować się przez noc i przerwy między rozmowami.
    > Ustawić prąd C/15, który NiMH tolerują non-stop przez kilka lat bez
    > większej szkody dla zdrowia i można gadać do 8-9h dziennie a akku będą
    > naładowane.

    No widzisz... mi zawsze radzili, żeby NiMH ładować tylko, jak się
    wyładuje... Dlatego ja nie ładuję telefonu co noc, tylko jak o to
    "poprosi"... i wkurza mnie, gdy nagle podczas porannej rozmowy się
    wyładuje i przez resztę dnia gadam z telefonu przewodowego :(... Dlatego
    pisałem, że przydałby się Li-Ion - jego możnaby bez przeszkód ładować
    co noc...

    > Już Ci napisałem, jak. Teraz czekam na lepsze rozwiązanie od Ciebie.

    No lepsze rozwiązanie to jakiś kontroler do ładowania - żeby działało
    jak w starych komórkach ;)... -?V na przykład ;)

    > To nie ma nic wspólnego z ładowaniem akku i o tym nic nie pisałem.\

    No zgodzę się, że nie ma... ale jeśli ktoś unika "efektu pamięciowego",
    no to ma znaczenie... czekam, aż telefon się wyładuje i wtedy go dopiero
    ładuję. Przeszkadza mi brak takiego okresu przejściowego... gdy jest
    wyładowany, ale jeszcze można gadać. Dlatego od jakiegoś czasu ładuję
    wtedy, gdy świeci się już "jedna kropka" (3 oznaczają pełną baterię).

    > Tak się składa, że miałem komórkę Motoroli w latach 90. Gdyby mi
    > telefon w domu w takim tempie pozbywał się baterii, to bym go oddał do
    > reklamacji. A ponieważ komóra wytrzymywała na akku max trzy dni, to
    > nawet wpinanie jej co wieczór do ładowania mogło jechać po -?V, bo
    > akku był już w 1/3 pusty.

    No ja miałem Motorolę M3888 ;)... cegłofon zaczepno-obronny, ale tydzień
    na akumulatorku chodził (nie rozmawiałem zbyt dużo). Fakt, po zużyciu
    było gorzej, chodził tydzień, ale gadać się nie dało ani chwili ;)... no
    ale przy takim użytkowaniu się sprawdzał... ostrzegał przed
    wyładowaniem, jeszcze trochę można było wyładowany poużywać ;)...
    ładował się stosunkowo szybko...
    Pozdrawiam
    Konop