  • Data: 2009-10-27 20:48:40
    Temat: Re: swissvoice nie lubi dobrych aku
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No to zastanów się, czy Twoje nerwy warte są tego. Primo, ładowane na
    > okrągło _dobre_ akumulatorki wytrzymują minimum dwa lata tak czy siak,
    > a secundo, jak raz na kwartał je rozładujesz przed ponownym
    > ładowaniem, to wytrzymają dłużej. A jak zdechną, to możesz jeszcze
    > spróbować reanimować przez kilka cykli w ładowarce.

    Może nie są warte, ale zmienić przyzwyczajenia domowników (zwłaszcza, że
    mieszkam jeszcze z rodzicami ;))... poza tym - jednak w instrukcji
    piszą, żeby ładować po rozładowaniu i 99% użytkowników się męczy :/...

    > No fajnie, ale może zacznij czytać, a nie słuchać marketingu...
    > Ile pisaliśmy tutaj, że NiMH ładowane rezystorem żyją? Ja typuję na
    > dwa lata minimum, pytający w wątku napisał, że jego wytrzymały 3 lata.
    > Wedle producentów po roku taki akku ładowany non-stop i NIE
    > rozładowywany W OGÓLE ma nie mniej niż 80% oryginalnej pojemności i
    > nic z niego nie wycieka. Akumulator w normalnym użyciu, który jeszcze
    > od czasu do czasu zostanie celowo rozładowany całkiem, będzie się miał
    > tylko lepiej.

    Masz jakieś źródło takich informacji?? Bo wiesz, co na grupie jest
    dyskusja, to słyszę coś innego o ładowaniu NiMH :D... ostatnio się
    dowiedziałem, że ładowanie powolne (0,1C) jest najgorsze z możliwych, ma
    być -dV i tyle... (faktem jest, że tam chodziło o każde ogniwo osobno!!)
    bo przy ładowaniu powolnym dochodzi do przeładowania, szybkiego zużycia
    itp... i to chodziło o ładowanie przez 14h, więc powiedzmy, że
    przeładowanie następowałoby przez góra 4h ;)... a tu wychodzi, że przez
    rok można przeładowywać i i tak będzie ok ;)...

    > LiION wprawdzie efektu pamięci ani podobnego nie mają, ale starzeją
    > się same z siebie i ich typowy czas życia to 1-2 lata.
    > W dodatku LiION nie lubią być: naładowane (bo się wytrąca lit),
    > rozładowane (bo degeneracja elektrod), ładowane (bo tak) i gorące. No
    > super. Do użytku stand-by jak znalazł, nie?
    > Powiedz mi tylko, gdzie mamy zysk?

    No do klasycznego użytku Stand-By się nie nadaje... do "rozładuj do
    połowy i ładuj" moim zdaniem tak...

    > Nieprawda, nie lepsze. -?V działa dobrze tylko przy szybkim ładowaniu
    > akumulatorów rozładowanych. Wcale nie jest dobre przy próbie ładowania
    > cel prawie pełnych, ani przy ładowaniu powolnym.

    Co to znaczy "przy szybkim ładowaniu"?? 0,2C?? 0,33C?? 0,5C??

    > Ja miałem T2288 afair. 3,6V 700mAh 5/4AAA x 3 w osobnych celach.
    > Telefon nadal żyje.
    Hehe, to w M3888 było 4xAA i można było spokojnie zwykłych baterii AA
    używać ;)... tylko potrzebna była inna klapka, aczkolwiek jak bateria
    gdzieś siadła, ładowarki nie było, można było kupić baterie i przykleić
    je taśmą albo włożyć telefon do futerału - i działało ;)...

    Pozdrawiam
    Konop