    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: pracy szukam
    Date: Tue, 3 Oct 2023 14:54:53 +0200

    On 03/10/2023 14:08, Lisciasty wrote:
    > Kierownik może tyle ile mu pozwoli góra, choć czasem udaje że tak nie
    > jest. Też kiedyś myślałem że kierownik coś może :]

    Dziwne, bo widzę cała masę, którzy coś mogą.

    > Mówię o korposach które mają wszystko od działu projektowego przez
    > wykonawstwo, budowy, serwis itp. Mają własne produkty a outsourcing jest
    > na końcu.

    Więc zawsze jest coś do roboty. *Zawsze*.

    W pracy stacjonarnej, to może być cokolwiek, od przeprowadzenia szkoleń,
    burzy mózgów po sprzątanie miejsca pracy czy refaktoringi.

    W zdalnej, normalną rzeczą były by szkolenia online czy refaktoringi.

    Opcja typu "pracownicy mi nic nie robią" jest tak absurdalna, że cieżko
    nazwać taką osobę "kierownikiem". To współudział.

    > To może w pisaniu softu jest inaczej niż w innych korpo :>

    Wiele zachowań zwiazanych z pracą jest bez znaczenia, względem tematyki
    korpo. Ludzie z korpo soft-dev i ludzie z korpo ubezpieczenia mają
    bardzo podobne zachowania w pracy, podobne metodyki zarządzania, podobne
    problemy i podobne rozwiązania. Z resztą jest od groma firm robiących
    audyty i sugerujacych ulepszenia, pracujących w dziesiątkach korpo i
    mające wypracowane metodyki działania na wyższym poziomie abstrakcji.

    > Skąd jest kasa to ja też widzę. Ale skala marnowania kasy jest tak
    > potężna że nie wiem jak to się spina do kupy, po prostu.

    Skoro marnują i dalej ją zarabiają, to nie jest źle.

    Każda korpo dochodzi do asymptoty rozwojowej, przy której pompowanie
    kasy, HR czy czegokolwike innego nic nie daje i będą stali w miejscu bez
    wzgledu na machanie rękami. Więc takie "marnotrwstwo" wewnętrzne jest
    raczej czynnimiem stałym, można co najwyżej dyskutować, czy potrafią z
    nim walczyć skutecznie czy nie. To samo z korupcją w Państwie, być -
    będzie, kwestia walki ile.

    > No to wychodzi że Twoje korpo jest wyjątkiem wśród korpo :]

    Odwrotnie, w tej branży wszystkie są bardzo podobne wewnętrznie.

    > Nie anegdotą tylko doświadczeniem kilkunastu lat plus opiniami od
    > znajomków, kontrahentów, współpracowników na szczeblu lokalnym i
    > światowym. To ja mogę powiedzieć że Twoje korpo to anegdota bo piszesz
    > tylko o jednym.

    Nie, to cała branża. Relatywnie duża. Ludzie przepływają między korpo i
    aklimatyzują się szybko, bo wszędzie jest bardzo podobnie. Możliwe, że
    to dlatego, że korpo technologiczne, wiec i rozwiązania zarządzania są
    nieco bardziej zaawansowane niż telefon i zeszyt z numerami, ale
    jednocześnie podobne, bo optymalne i sprawdzone, a ludzie ciągną dobre
    rozwiązania za sobą.