  • Data: 2012-06-21 09:30:39
    Temat: Re: "inny" gwint
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-06-20 16:04, Padre pisze:

    > Jakoś mało wierzę że do mocowania jednego podzespołu zastosowano gwinty
    > calowe i metryczne, czy nie jest to raczej gwint np. drobnozwojny?
    > Japońskie samochody (a miałem ich kilka) są dokładnie liczone nie tak
    > jak nasze, z grubsza M6,M8,M10,M12, jak wynika z obliczeń to zastosują
    > M7,M9, śruba M10 może mieć łeb 13 ale może i 12 jak wystarczy, to samo
    > dotyczy skoku gwintu ale dalej jest metryczny. Kto nie miał japońskiego
    > auta jest przyzwyczajony, że poza silnikiem i zawieszeniem reszta śrub
    > będzie z "głównego szeregu".

    Jeśli chodzi o łeb to faktycznie. Część śrub M12 ma łeb 17, a część 19.

    Ale ostatecznie rozwiązałem problem wczoraj wieczorem.
    Uwaga: opis drastyczny:
    Śruby M12 w zestawie, które nie pasowały do otworów w podłużnicy były
    takie dziwne, ze stożkowym zakończeniem, co mnie zastanawiało.
    Przyłożyłem śrubę do otworu, lekko stuknąłem młotkiem (przepraszam) i
    wkręciłem ją. Było ciężko, może nawet bardzo ciężko. Skończyłem mokry,
    choć jeszcze nie padało. Wykręciłem, śruba przeżyła, otwór się
    nagwintował. To samo z drugim.
    A biedni japońce pewnie przez tydzień liczyli to połączenie by było
    optymalne...