eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieria"inny" gwintRe: "inny" gwint
  • Data: 2013-01-15 01:15:31
    Temat: Re: "inny" gwint
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 14 stycznia 2013 23:55:43 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Mon, 14 Jan 2013 22:54:44 +0100, Padre napisał(a):
    >
    > > No to przecież ja o tym pisałem a szanowny raczył polemizować, jaki może
    >
    > > być inny cel stosowania mniejszych elementów jeśli nie zmniejszenie
    >
    > > kosztów, szczególnie jeśli rzeczony fotel fabrycznie mocowany jest na 4
    >
    > > śruby z czego dwie mają łeb 12mm a dwie 13mm. Jaki może być inny cel
    >
    > > mocowania pompy wspomagania na czterech śrubach m7 o standardowym
    >
    > > gwincie i wytrzymałości skoro bez problemu zmieściły by się m8.
    >
    >
    >
    > M8 ma wiekszy skok, moze cos z tym.
    >
    >
    >
    > > Widać
    >
    > > skala produkcji śrub m7 w Japonii jest wystarczająca, żeby były tańsze
    >
    > > niż m8.
    >
    >
    >
    > lzejsze sa, to i tansze. A koszt obrobki ten sam.
    >
    >
    >
    > Ewentualnie ... chcecie po tyle samo co M8, to musicie zamowic 10 mln
    >
    > sztuk. No i zaczyna sie kombinowanie - co by tu jeszcze przykrecic 7-ka,
    >
    > bo wstepnie potrzebowalismy 4 mln ...
    >
    >
    >
    > Ale to nie jest japonski wymysl - Renault bardzo lubil M7 w Dacii, tzn w
    >
    > modelu 12, gdzies w latach 60-tych.
    >
    >
    >
    > J.

    Zaraz doktorat ze śrub zrobicie. W samochodach, jak ktos już napisał, często stosuje
    się dziwne gwinty zeby żaden fajansiarz śruby ze stali klamkowej nie wkręcił jak
    zgubi oryginalną. ma iść do sklepu i kupić nową, taką samą jak była. Przemysł
    samochodowy jest mało wrażliwy na cenę nietypowych śrub. Zamawia tyle że jak będą
    mieli kaprys to im zrobią gwint wzdłuż a nie w poprzek. Na dodatek kiedyś można było
    kluczem nastawnym rozkręcić i skręcić samochód. A teraz łby śrub to same wynalazki.
    Chciałem sobie amortyzator wymienić w renówce. Dojście do śrub dobre. Zero problemów.
    Okazało się że musiałbym nabyć drogą kupna dwa specjalne klucze. Robienie gwintu na
    pręcie to jedna z najtańszych operacji. I na cenę praktycznie nie ma wpływu rozmiar
    ani skok.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: