-
Data: 2013-01-15 13:26:26
Temat: Re: "inny" gwint
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu wtorek, 15 stycznia 2013 08:42:01 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Mon, 14 Jan 2013 16:15:31 -0800 (PST), k...@g...com
>
> > Zaraz doktorat ze �rub zrobicie. W samochodach, jak ktos ju� napisa�,
>
> > cz�sto stosuje si� dziwne gwinty zeby �aden fajansiarz �ruby ze stali
>
> > klamkowej nie wkr�ci� jak zgubi oryginaln�. ma i�� do sklepu i kupi�
>
> > now�, tak� sam� jak by�a.
>
>
>
> I myslisz ze taka dbalosc o klienta przejawiaja ?
>
> Cos watpie.
>
>
>
>
>
> > Przemys� samochodowy jest ma�o wra�liwy na
>
> > cen� nietypowych �rub. Zamawia tyle �e jak b�d� mieli kaprys to im
>
>
>
> Owszem.
>
>
>
> > zrobi� gwint wzd�u� a nie w poprzek. Na dodatek kiedy� mo�na by�o
>
> > kluczem nastawnym rozkr�ci� i skr�ci� samoch�d. A teraz �by �rub to
same
>
> > wynalazki.
>
>
>
> Musza sie wygodnie i szybko wkrecic ... w fabryce.
>
>
>
> J.
A ja nie wątpię. Prosty przykład z dawnych czasów. W małym fiacie tłumik był
przykręcany do kolanek przykręconych do głowicy. Oryginalne śruby i nakrętki pomimo
że były czasami bardzo skorodowane jeśli przestrzegało się fabrycznej instrukcji
napraw odkręcały się zawsze. Jeśli skorodowaną śrubę albo nakrętkę wymieniło się na
oryginalną to nie było problemów przy następnym odkręcaniu. Ale Polak co sam
naprawiał był mądrzejszy i wkręcał byle co. śruby i nakrętki były dostępne w
sklepach. Ale żeby jakiś domorosły mechanik kupił je jak kupował tłumik. W życiu.
Miał przecież ze dwa pudełka różnych śrub i nakrętek. Potem przyjeżdżała taka pizda
bo gwint w głowicy zerwał jak wykręcał. I płakał że drogo naprawa kosztuje bo żeby
zrobić zgodnie z zasadami sztuki to trzeba było głowicę zdjąć. Każda śruba w
samochodzie jest policzona czy będzie miała w konkretnym miejscu odpowiednią
wytrzymałość. materiał dobrany jest do miejsca w jakim jest wkręcona. Inny będzie
materiał na szpilki przy kolektorze wydechowym a inny do poduszki silnika. Jedne będą
po obróbce cieplnej a inne nie będą. Jak w fabryce policzą że M6 jest za małe a M8 za
duże bo M7 spełnia z zapasem wynikającym ze współczynnika bezpieczeństwa będzie w sam
raz. To dlaczego mają nie wkręcić M7. Przy milionie samochodów jak będzie tańsza o
grosz to też się warto schylić. Zwłaszcza że w fabryce nie mają problemów z
wkręceniem żadnej śruby.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.01.13 16:59 J.F
- 15.01.13 19:23 k...@g...com
- 15.01.13 21:32 J.F.
- 15.01.13 23:18 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-03-14 Spalił się autobus :-)
- 2025-03-14 Policjanci z Piątku
- 2025-03-14 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-14 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2025-03-14 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-14 VAT-R Umowa najmu na adres zamieszkania
- 2025-03-14 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-14 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-03-14 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-14 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-14 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-13 Raspberry Pi 3 Model B+
- 2025-03-13 Kuchenka elektryczna
- 2025-03-12 test
- 2025-03-13 własny ekran startowy