eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieria"inny" gwintRe: "inny" gwint
  • Data: 2013-01-13 21:54:58
    Temat: Re: "inny" gwint
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik Padre napisał:
    >
    >> :) Troche rodzajow jest. Jak to Toyota, to obstawiam, ze cos z gwintow
    >> calowych.
    >>
    > Jakoś mało wierzę że do mocowania jednego podzespołu zastosowano gwinty
    > calowe i metryczne, czy nie jest to raczej gwint np. drobnozwojny?
    > Japońskie samochody (a miałem ich kilka) są dokładnie liczone nie tak
    > jak nasze, z grubsza M6,M8,M10,M12, jak wynika z obliczeń to zastosują
    > M7,M9, śruba M10 może mieć łeb 13 ale może i 12 jak wystarczy, to samo
    > dotyczy skoku gwintu ale dalej jest metryczny. Kto nie miał japońskiego
    > auta jest przyzwyczajony, że poza silnikiem i zawieszeniem reszta śrub
    > będzie z "głównego szeregu".

    Nie "jak wynika z obliczeń" bo tańsza jest śruba M8 produkowana masowo
    jak M7 produkowana na małą skalę. Tu oszczędności nie znajdziesz. Gwinty
    o średnicach i skokach niezalecanych stosuje się w celu uniemożliwienia
    podmiany elementu gwintowanego nieznanej jakości normaliami - pasy masz
    na śrubach M11 i musisz specjalną, do pasów śrubę kupić, M10 z gównolitu
    nie wkręcisz.

    --
    Darek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: