    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55ee1a9c$0$4788$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55f2cf5d$0$4768$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55f30b3a$0$4766$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55f40012$0$27509$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55f5caee$0$4779$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
    Date: Mon, 14 Sep 2015 16:55:46 +0200

    news:slrnmvbm5a.8sn.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Wszystkich przepisów z całego świata nie zna nikt. A wielkoseryjna
    > produkcja, to sprawa globalna. Ja nie znam nawet wszystkich rzymskich
    > maksym prawnych, ale jest taka zasada, że ktoś coś mógł, a nie zrobił,
    > choc powinien, więc jest winny. Tu mógł wymienić bateryjkę.

    To tak nie działa. Hotel otworzył nieczynny zamek w krótkim czasie, więc się
    wywiązął ze swojego obowiązku. Nie ma nakazu prewencyjnej wymiany baterii.
    Jak z powodu migającej świetlówki na korytarzu ktoś dostanie ataku epilepsji
    i spadnie ze schodów, to nic nie wywalczy w sądzie. Czy wtedy też byś mówił,
    że powinni wymieniac wszystkie świetlówki co pół roku?
    Idąc dalej tym tropem to NFZ mógł przyznać więcej funduszy na dodatkową
    karetkę w miescie, hotel mógł kupić szybszą windę. ZDM mógłby wybudować
    szerszą ulice dojazdową do hotelu itd.

    ------------------

    ------------------

    ------------------
    ------------------

    > Wstawienie na drodze ewakuacyjnej dodatkowej PRZESZKODY w postaci ścianki
    > z drzwiami sprawiło, że metry można było liczyć właśnie od tego miejsca.

    Znajomy strażak mi kiedyś powiedział: Pozar zawsze może być. Ważne żeby
    paliło się zgodnie z przepisami.

> [...]
    > w hotelu. Nie wiem tylko, że jest to definicja naukowa. Na pewno nie
    > nadaje się ona do stosowania w przepisach UE, gdyż nie ma siedmiu
    > załączników do niej.

    > Ja *chyba* spotkałem się z innym przypadkiem. "Chyba", bo dokładnie nie
    > badałem behawioru zamkowego. Po aktywacji kalamka jest zasprzęglona,
    > co trwa aż do jej *pierwszego* naciśnięcia. To jest jeszcze bardziej
    > energooszczędne. Ja bym to tak zrobił, a ponieważ o ludziach myślę
    > sobie raczej dobrze niż źle, stąd moje "chyba" i podejrzenie, że ktoś

    Nie wiesz czy na pewno mechanizm działa bistabilnie. Może czas oczekiwania
    na naciśnięcie jest rzędu minuty? Sprawdzałes to?
    Przy mechanizmie bistabilnym, nie masz pewności w jakim stanie zatrzyma się
    mechanizm po zaniku zasilania. Zamek może być otwarty lub zamknięty. Czyli
    loteria, której chciałes uniknąć.

    > Takie ostrzeżenie widziałem w szatni basenu. Więc albo ktoś wymyślił
    > bardzo dobry preparat chemiczny, albo bardzo dobry dowcip. Efekt się
    > liczy -- by nikt nie lał do basenu.

    Czyli dowcip.

    > Wstydzić się ma właściciel hotelu. Przed gośćmi. Administratora po
    > prostu wyleją z roboty. Za głupie "oszczędności". Wstyd mu będzie
    > może przed żoną.

    Nikogo nie wyleją. Zrozum wreszcie, że w większości dużych obiektów,
    administrator ma przykazane obniżać koszty za wszelką cenę. Jak wyjedzie z
    propozycją wymiany 100 baterii, bo mogą się w przyszłości wyczerpać, to
    najczęsciej prezes hotelu zabije go śmiechem.

    Działań prewencyjnych spodziewałbym się predzej w małych hotelach, gdzie
    właściciel ogarnia całośc funkcjonowania firmy i dużo działań jest robiona
    na "chłopski rozum".
    Tam, gdzie rządzi Excel, a ludzie podejmujący decyzje finansowe są oderwani
    od rzeczywistości i widzą tylko tableki, to marnie widzę robienie
    przeglądów, które nie są wymuszone przepisami.

> [...]
    >
    > To było oczywiście przerysowanie. Chodzi o to, że raportowane tu przez
    > wielu migające diodki i pikające głośniczki, nijak się mają do tego,
    > co jest właściwym zachowaniem zamka w sytuacji agonalnej. Ostrzeżenia,
    > łagodne czy okrutne, mają tylko ostrzec przed Rzeczą Ostateczną --
    > straszną, lub bardzo straszną.

    > Dochodzimy do konsensusu. Czyli projektowanie jaki jest stan końcowy
    > bierze się tylko z wyobrażeń co jest "naturalne", co zrobić łatwiej
    > i w ogóle z szeroko pojętego "niedasizmu". Więc ulga -- równie łatwo
    > da się zrobić zamek F3 (niezamykający się po zgonie baterii).

    Ja osobiście nie chciałbym, żeby pokój hotelowy z moimi bagażami otworzył
    się przy wyczerpaniu baterii.

    > Bardziej rozrzutny niż zapominalski. Chyba że chodzi o takiego, co
    > zapomniał dobrze pomyśleć przy projektowaniu. Wtedy płaci ekstra za,
    > rzeczy, które (prawie) nie będą używane.

    Wymagasz planów awaryjnych, a chcesz pozbyć się kluczyka czyli
    najskuteczniejszej deski ostatniego ratunku. Nie pomyślałeś, że nowa bateria
    może paść po tygodniu pracy bez ostrzeżeń? Elektronika zamka może się zepsuć
    i nie reagować na kartę? Jak wtedy otworzysz zamek do pokoju w którym gość
    ma atak serca? Jak po takim wypadku się okaże, że nie ma ŻADNEJ awaryjnej
    metody otworzenia zamka (oprócz wyłamania drzwi), to hotel zostanie
    zlicytowany przez prawników rodziny ofiary. Nie sądzę, żeby przeszło
    tłumaczenie: Ależ jesteśmy niewinny, ponieważ co roku wymieniamy baterie.

    Jak wytłumaczysz rozrzutność producentów samochodów, którzy montują coraz
    więcej poduszek powietrznych? Przecież one są używane bardzo rzadko!

    --
    Pozdrawiam,

    yabba