  • Data: 2020-07-16 18:33:08
    Temat: Re: Że kiedyś takie wynalazki chciało się produkować...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:

    >No to musiał dodatkowo przelecieć po plikach na początku. Unix jak
    >widac zbyt leniwy na to.

    Chyba warto, zeby choc powiedziec - sorry, za duzo plikow, nie
    zmieszcza sie.

    >ISO9660 to strumień. Program go tworzy i może cały czas dopisywć
    >do pliku, przechowywać w pamięci lub od razu wypalać.

    Nie ma tam jakiejs tabeli wszystkich plikow ?

    Nigdy sie nie wczytywalem, ale tak na szybko
    https://web.archive.org/web/20110717142714/http://al
    umnus.caltech.edu/~pje/iso9660.html

    -jest "Path Table" na poczatku, jakies takie ... nieobowiazkowe ? Ale
    jesli ma byc, to trzeba dane przygotowac i zapisac, a chyba nie da sie
    tego tak calkiem strumieniowo,

    -sa Directory ... jak rozumiem - podobnie jak w unixie niby ciagly
    plik z danymi, ale ma sektory poczatkowe tych plikow.
    czyli musze odczytac pliki z systemu, zapisac katalog podajac
    przyszle miejsce pliku. Niby mozna to zrobic na biezaco, po jednym
    pliku ... ale niech sie cos zmieni w katalogach na dysku.
    chyba lepiej zapamietac calosc i potem czytac dane z plikow zgodnie
    z tym co zapamietane.
    To tylko w jednym katalogu ... ale w unixie moze byc duzo plikow w
    katalogu.

    -taki root Directory ... tam zapisujemy lokalizacje podkatalogow, to
    chyba musze wiedziec ile mi taki podkatatalog zajmie, zeby moc
    wiedziec gdzie bedą umieszczone nastepne.
    to samo dotyczy zreszta kolejnych poziomow.
    czyli jakies pierwsze skanowanie, i potem zapis danych - i znow -
    dobrze byloby zapamietac dane katalogow, zeby zmiany na dysku nie
    wywalily nam calego procesu.

    za to widze jakies identyfikatory woluminow ... moze Unix sie nie bawi
    w ograniczanie rozmiaru, zapisze na tylu plytach, ilu trzeba :-)
    Tylko amatorzy uzywaja nagrywarki bez zmieniarki ? :-)

    >Nie, pojawiają się na bieżąco przy braniu kolejnych plików
    >i dopisywania ich do obrazu.

    >To nawet nie jest tak, że nagra się pod inną nazwą. Ostrzeżenie
    >dotyczy tego, że gdzieś może zostać źle odczytane. Nie pamiętam
    >szczegółów, ale w płytologii stosowanej zawsze był niezły bałagan.

    Az sobie odswiezylem informacje - tych rozszerzen odnosnie nazw bylo
    kilka, ale podstawa to z DOS 8+3.
    Ale zaraz - gdzie te 8+3 wystepuje ?

    Chyba i tak musi jakos pozmieniac nazwy, jesli sa problematyczne.

    J.