  • Data: 2013-03-07 13:12:34
    Temat: Re: Zbliża się wyłączenie analogowej i...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    > No i wydaje mi się, że jesteś w błędzie. Po pierwsze tor przesyłowy nie
    > ma do czego się przyzwyczajać, bo w zasadzie nie powinien mieć żadnej
    > histerezy, poza tym to nie jest trenowana sieć neuronowa.

    Czasem poniewczasie łapie sie na tym, że moje obrazowe opisy mają taką
    wadę, że potrafią pomóc tylko tym, którzy doskonale wiedzą o co chodzi,
    a tylko na chwile zapomnieli o jakimś zczególe.

    > Więc ustaliśmy, że zegar pikseli ma 15 MHz. Jeśli zatem obok siebie są
    > piksel czarny i biały, to stromość narastania sygnału pomiędzy pikselem
    > czarnym a białym będzie TAKA JAK w sinusie 7,5 MHz. A to jest przypadek
    > skrajny. W przypadku średnim - piksel czarny i szary, stromość będzie
    > proporcjonalnie mniejsza. Natomiast w przypadku najprostszym, dwa takie
    > same piksele, nic nie musi rosnąć, mamy prąd stały.

    Szary, biały czy czarny, to rzecz względna. Podobnie stromość. Przynajmniej
    jeśli chodzi o stromość przebiegu, bo stromość opadania charakterystyki
    częstotliwościowej (i fazowej) tego, co ogranicza pasmo, już jest istotna.

    Gdy kamera transmituje dajmy na to obraz sztruksowych spodni, to powyższy
    opis jest wystarczający. Ale gdy ta sinusoida musi zmienić się w przebieg
    płaski, to w odpowiedzi układu nie będzie to zmiana nagła -- albo będzie
    to zwykła zmiana asymptotyczna, albo oscylacyjna. Jedno i drugie trwa.
    Ten układ wcale nie musi być rozhisterezowaną neuronową siecią, bo zwykłe
    układy analogowe (elekryczne, elektroniczne, mechaniczne) tak właśnie mają.

    > Dlatego właśnie sekwencja biały-czarny-biały-czarny... generuje sinus
    > 7,5 MHz. Gdybyś się uparł, że to musi być prostokąt 7,5 MHz, to doszłyby
    > harmoniczne, ale jestem z całą pewnością przekonany, że sinus wystarczy.

    Ja w ogóle mało uparty jestem. Dziesiątki lat używano analogowego przekazu
    obrazów, bo nie było innego wyjścia. Wystarczało, mało kto narzekał. Ale
    trzeba wiedzieć, że tor, którego charakterystyka częstotliwościowa i fazowa
    jest płaska i określonym momencie się urywa, to tylko konstrukt teoretyczny.
    Dlatego już dość daleko od końca pasma wierność oddania szczegółów jest
    taka sobie (co, uczciwie przyznam, dla oka nie jest bardzo istotne). I nie
    jest tak jak w youtube, że da się pokazać np. idealną dwukolorową kratkę.

    --
    Jarek