  • Data: 2013-03-07 14:17:16
    Temat: Re: Zbliża się wyłączenie analogowej i...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Anerys napisał:

    [...wóz transmisyjny vs. telefon i laptop...]
    > Użytkownik "Tomasz Szczesniak" <t...@s...pl> napisał
    > w wiadomości news:slrnkjfdo4.bnn.tszczesn@tomek.dom...

    Nawet nie pomyślałem o megapikselach. O optyce też nie -- bo jakie
    ona ma znaczenie przy circa pięciuset liniach obrazu? Te wsztstkie
    rzeczy owszem, widać, ale przy bezpośredniej ocenie materiału. Po
    przejściu przez nadajnik i odbiornik telewizyjny z tego "wyraźnego
    widzenia" niewiele zostaje.

    > Co mnie wkurza właśnie, przy kamerach gorszej jakości, to przepalanie
    > obrazu w jasnych szczegółach (zacierają się w jednolitą plamę).

    A widikony to miały taką świetną dynamikę? Tam w dodatku kurza ślepota
    trawła kilka sekund.

    Telewizję przestałem oglądać właśnie na etapie widikonów, taka mi utkwiła
    w pamięci. I niech mi nikt tu nie wyjeżdża z argumentem postępu techniki
    -- widikony, to ostatnie analogowe przetworniki, później były tylko
    cyfrowe. Wychodzi na to, ze analogowa telewizja daje radę pod warunkiem,
    że realizowana jest cyfrowo. Transmisja PAL to takie samo audiofilswo
    (albo wideo-voodo), co wzmacniacze na przedwojennych lampach.

    --
    Jarek