  • Data: 2013-03-07 18:38:12
    Temat: Re: Zbliża się wyłączenie analogowej i...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Cezary Grądys napisał:

    > Sygnał chrominancji musiał być tak upchnięty, żeby nie poszerzyć kanału.
    > No bo luminancja ma maksima i minima w widmie ze względu na powtarzanie
    > linii z częstotliwoscią 15625 Hz. Na pewno lepszym technicznie
    > rozwiazaniem bylo by poszerzenie kanału, tak jek to jest w stereofonii.
    > Sygnał S jest przesyłany obok normalnego kanału M.

    Musiał? Podejrzewam, że po prostu z badań wyszło, że oczekiwania co do
    jakości pokolorowania telewizyjnego obrazu nie są tak wielkie, by warto
    było poświęcać dodatkowe miejsce w eterze. Bardziej liczą się subiektywne
    wrażenia niż to, co jest "technicznie lepsze".

    Jarek

    --
    Znowu zaciągamy długi,
    telewizor więc na drugi