  • Data: 2013-03-07 13:24:00
    Temat: Re: Zbliża się wyłączenie analogowej i...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Tomasz Szczesniak napisał:

    > Pomyliłeś sie w liczeniu. Pasmo wizji 6,5MHz z grubsza zapewnia kwadratowy
    > piksel w pełnej rozdzielczości. Chorminacja (w PALu, w SECAMie jest gorzej)
    > jest dość sprytnie wrzucona w luminację, przy wykorzystaniu filtru
    > grzebieniowego można te sygnały ładnie rozdzielić. Częstotliwość podnośna
    > PAL to 4,43361875MHz i nieprzypadkowo jest okreslona z taką dokładnością
    > (wzoru z którego jest wyliczona na pamięć nie znam, a szukać mi sie nie
    > chce), ma to odpowiednio rozłożyć składowe widma luminacji i chrominacji
    > między sobą.

    Proponuję wyłączyć chrominancję całkowicie z rozważań. Chyba że ktoś
    wierzy w cuda. Dodanie informacji o kolorze w miejsce, które wcześniej
    było całkowicie wypełnione informacja o jasności, to takie wyciąganie
    królika z kapelusza. Mnie by wystarczyło, gdyby monochromatyczna
    telewizja analogowa miała taką wierność przenoszenia, jak przekaz
    cyfrowy o tej samej rozdzielczości. Ale tak nie jest.

    > A sygnał cyfrowy mozna kompresować praktycznie w nieskończoność.

    No można, ale przecież nie ma obowiązku. A w transmisji analogowej straty
    względem tego, co mówi uproszczona teoria, są nieuniknione.

    > Nie do końca, tego aż tak nie widać. Trzeba ponieść początkowy, bardzo duży
    > koszt nowego sprzętu, potem już koszty robią się podobne. Bardziej koszty
    > nabija moda na nowe trendy w dekoracji i realiazcji, które się stają
    > mozliwe wtraz z rozwojem techniki.

    Wtedy moda była na różne tam takie szklane stoły. I jeszcze do tego
    podświetlane. W zwykłej analogowej to jakoś to wyglądało, ale przy
    przekazie cyfrowym, a jeszcze w dodatku HD, widać było wszystkie odciski
    palców i inne brudy. Ja miałem pomysł taki, by chrzanić modę, robić
    scenografię mniej streylną, za to właśnie ze szczegółami (drewno, kamień).
    Ale to i tak słabo na budżet wpływa, po prostu tandeta nie przejdzie.

    Jarek

    PS
    Przypomniało mi się, jak Przybora z Wasowskim zaczynali robić Kabaret
    Starszych Panów. Białą kredką na strojach rysowali pionowe kreski, bo
    za Gomułki nijak nie dało się kupić odpowiedniego materiału.

    --
    Miał willę z ogródkiem
    I garaż, i auto,