-
Data: 2011-12-30 09:40:57
Temat: Re: Wykrywacz wybojów / dziur w drodze
Od: "Desoft" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "arturs" <n...@m...mnie.tu> napisał w wiadomości
news:jdin5t$9s$1@inews.gazeta.pl...
> Witam..
> Mam małe pytanko, dłubię sobie taki mały komputerek samochodowy...
> dysponuję kilkoma sztukami akcelerometru LIS35..
> wszystko działa ładnie po i2c, podaje wartości przyspieszenia w 3 osiach
> itp..
> czy może ktoś podrzucić pomysł na to jak wykryć że jadący pojazd właśnie
> jedzie po dziurach lekko za szybko,
Teoretycznie wystarczy pobierać sumę przyśpieszeń i alarmować o
przekroczeniu zadanego progu.
Jazda z prądkością 100km/h da przyśpieszenie 0g. Każda zmiana prędkości /
drgania dadzą dopiero jakąś wartość.
Tak sobie myślę: że jak masz dobre amortyzatory to czujnik za bardzo tego
nie wykryje - od tego są amortyzatory. Jak zrozumiałem nie bierzesz pod
uwagę mocowania czujnika "pod amortyzatorem" - na osi / kole.
Chociaż jak dasz czujnik w kabinie, to uzyskasz zależność: gorszy
amortyzator większa czułość.
Na najbliższych badaniach technicznych wziąść dokładne dane, wprowadzić do
komputerka i masz opcję: "alarm: amortyzatory do wymiany".
--
Desoft
prędkość mam podaną z GPSu
> podłączonego o RSie więc to nie problem.. założenia są takie, że moduł
> jest zamontowany w miarę sztywno w aucie (przykręcony lub magnetycznie)
> ale w pozycji "dowolnej" - czyli nie będzie poziomowany/kalibrowany itp.
> jedyne co jest pewne to to, że można pobrać wartości "początkowe" jak
> samochód stoi (po włączeniu zapłonu, albo jak prędkość jest zerowa) -
> czyli można zebrać z poszczególnych osi wartości startowe.. dodatkowo
> chyba można założyć że jak prędkość samochodu jest odpowiednio duża
> (80-100km/h) to samochód jedzie raczej bez wstrząsów..
> do dyspozycji mam sporo flesza w procesorze/ ramu też raczej nie zabraknie
> więc można po każdym uruchomieniu modułu np. zapisywać wartości "zerowe" -
> choćby po to żeby sprawdzić czy pozycja zerowa jest nie zmieniona od
> ostatniej..
> i tu pytanie - jak to przeliczać żeby stwierdzić że auto jedzie po
> wybojach lekko "przeginając" - czyli jedzie wolno po dziurach to jest ok,
> jak po takich samych dziurach będzie jechał trochę za szybko to żeby była
> jakaś sygnalizacja że amortyzatory krzyczą ;)
> aha - dopuszczalne jazdy testowe ;)
>
> Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 30.12.11 10:08 arturs
- 30.12.11 10:21 EM
- 30.12.11 10:36 arturs
- 30.12.11 10:37 Jeffrey
- 30.12.11 10:42 EM
- 30.12.11 10:46 arturs
- 30.12.11 11:04 Ghost
- 30.12.11 12:43 PH
- 30.12.11 18:04 arturs
- 30.12.11 22:01 Ghost
- 04.01.12 22:02 Feromon
- 04.01.12 22:06 Feromon
- 05.01.12 13:39 Ghost
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8080
- Portowanie CP/M
- radyjko
- Re: Basen i chłodzenie w w wentylacji mechanicznej
- Akumulatory VRLA
- ładowarka zmarła
- Podstawa bezpiecznikowa jako rozłącznik DC
- Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
- nawigacja satelitarna
- SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- Głośnik piezoelektryczny
- Mala autonomiczna kamera monitoringu
- czas na emeryturę i EB
- Generowanie sumy kontrolnej z fragmentu pliku bin
- Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu
Najnowsze wątki
- 2024-07-13 256 świadków nie ma racji
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=