  • Data: 2012-11-04 22:05:59
    Temat: Re: Telefon retro - AVR + moduł GSM
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Atlantis napisał:

    > Prawdę mówiąc też o tym myślałem ale stwierdziłem, że rozwiązanie
    > z modułem GSM będzie bardziej dydaktyczne i pozwoli mi w praktyce
    > przetestować więcej informacji przyswojonych podczas lektury
    > podręcznika i tutoriali z sieci. Szczególnie zaś chodzi mi o takie
    > zagadnienia jak komunikacja po rs232 oraz wykorzystanie komend AT.
    > Poza tym zależy mi jednak na tym, żeby telefon działał gdziekolwiek.

    No to z grubej rury: telefon dwusystemowy GSM/DECT.

    > Jestem chociażby ciekaw, co powiedzą na to znajomi należący do
    > rozmaitych historycznych grup rekonstrukcyjnych. ;)

    Że stroją się średniowieczne zbroje, to wiedziałem. Ale że są tacy,
    co rekonstruują lata siedemdziesiąte, to dla mnie nowość.

    > Generalnie początek udany. Dzisiaj miałem trochę czasu i podpiąłem
    > telefon do płytki startowej z Atmegą. Procedura czytająca liczby z
    > tarczy, napisana w ciągu 15 minut, zadziałał od razu. Nie mam w tej
    > chwili żadnego wyświetlacza pod ręką, ale wynik jest bardzo ładnie
    > wyświetlany binarnie, na kilku diodach podłączonych do PORTC.

    W owych czasach bywały też telefony z mnóstwem lampek. Jak kto był
    ważny, to mu taki na biurko dawali. A w ogóle, im kto ważniejszy,
    tym miał więcej telefonów na biurku. Taki Breżniew, to miał chyba
    z kilkanaście. Można zrobić binarny CLIP na takich lampkach.

    --
    Jarek