  • Data: 2012-11-05 22:51:00
    Temat: Re: Telefon retro - AVR + moduł GSM
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnk9coi4.fdv.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Można było odkręcić we wkładce śrubę zamykającą komorę z proszkiem

    To chyba w najstarszych typach, w nowszych wszystko było zalane. Także w
    ruskich MK-10 (chwalonych przez jedną książkę, jako najlepsze na świecie,
    własnoocznie widziane) był problem, z racji węglowej też membrany, jak się
    odkręciło choć minimalnie śrubkę, membrana sypała się w proszek i mikrofon
    można było wy...rzucić.

    > (suwmiarka do tego była świetna) i dosypać grafitu zestruganego
    > z ołówka. Mam oczywiście na myśli te porządne oldskulowe mikrofony,
    > bo potem wprowadzili nowoczesne, nierozbierane.

    Ano, nie inaczej, jedyną metodą dostania się do środka było rozgiąć puszkę
    mikrofonu, co praktycznie niszczyło go bezpowrotnie... Chociaż ja mam w
    swoim posiadaniu, będące jeszcze w większości w dobrym stanie, małe
    mikrofoniki węglowe (kilka sztuk), stosowane w mikrotelefonach telefonistek,
    na siłę i posługując się zręcznością, dawało się osadzać w tradycyjnych
    mikrotelefonach, jakość dźwięku całkiem dobra... One mają pod spodem taką
    śrubkę "suwmiarkową", więc chyba też by się dało odkręcić... o ile tam nie
    ma membrany węglowej...