  • Data: 2012-11-07 20:19:55
    Temat: Re: Telefon retro - AVR + moduł GSM
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Numery faksowe powinny mieć długość 20 cyfr -- może to by odgoniło
    > pospólstwo od używania tego średniowiecznego wynalazku. Ja, jak
    > miałem ostatnio do wysłania faks (rok czy dwa lata temu), to
    > wysłałem z komputera. Nie pamiętam czy numer miałem już w postaci
    > elektronicznej, czy trzeba było przepisywać z ręcznej korespondencji
    > na pergaminie.

    Tak swoją drogą zastanawiam się jaki będzie los telefonii GSM w
    najbliższych dekadach. Można snuć jakieś przypuszczenia? Kolejna
    generacja "telefonii" pojawia się co kilka lat, chociaż najbardziej
    zauważalne zmiany dotyczą głównie usług związanych z transmisją danych.
    Telefonia drugiej generacji jednak zapuściła głębokie korzenie...

    Jaki scenariusz jest bardziej prawdopodobny?
    1. Telefonia GSM jeszcze przez długie dekady będzie istniała obok coraz
    nowszych generacji. Tak samo jak telefonia POTS wciąż żyje obon
    nowoczesnych, cyfrowych sieci telefonicznych.
    2. Ktoś stwierdzi, że trzeba wyciągnąć wtyczkę i wszystkie stare komórki
    staną się tak samo bezużyteczne, jak cegły NMT z logo Centertel. :)

    Jakoś trudno jest mi sobie wyobrazić w najbliższej przyszłości drugi
    scenariusz. Nawet przy założeniu całkowitego pokrycia powierzchni polski
    zasięgiem 3G i 4G. W końcu GSM/GPRS to nie tylko komórki, ale i
    automatyka, systemy alarmowe, terminale transakcji elektronicznych itp.