eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSterowanie sinikiem indukcyjnym małej mocyRe: Sterowanie sinikiem indukcyjnym małej mocy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!feeder.erje.net!1.eu.feeder.erje.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!81.171.118.62
    .MISMATCH!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
    ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.p
    l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Sterowanie sinikiem indukcyjnym małej mocy
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <m5lcvse30mpt.18lzykot77jax$.dlg@40tude.net>
    <nvjb6e$pmu$1@node1.news.atman.pl>
    From: Elektrolot <e...@N...pl>
    Date: Sat, 5 Nov 2016 11:58:17 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.4.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <nvjb6e$pmu$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 22
    Message-ID: <581dbb4d$0$5147$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.27.121.79
    X-Trace: 1478343501 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5147 83.27.121.79:55207
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2090
    X-Received-Body-CRC: 2068357798
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:707968
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-11-05 o 02:04, Tomasz Wójtowicz pisze:
    >
    > Jedyny prawdziwy sposób, w jaki można regulować prędkość silnika asynchronicznego,
    to przez zmianę
    > częstotliwości.

    Generalnie na zmianę prędkości silnika asynchronicznego można wpływać przez
    częstotliwości lub poślizg.
    Zmiana prędkości silnika asynchronicznego przez zmianę częstotliwości jest oczywistym
    wyborem w
    przypadku zasilania silników klatkowych.
    W przypadku silników pierścieniowych można wpływać na napięcie w wirniku i tym samym
    zmieniać
    poślizg. Tak się dzieje np. w kaskadzie stałego momentu.

    > Natomiast zmieniając napięcie (choćby i regulatorem fazowym), regulujesz jedynie
    moment obrotowy.

    Z tym się nie zgadzam. Sterowanie prędkością to przecież wpływanie na moment silnika.
    Gdy prędkość
    jest za mała, to trzeba zwiększyć moment, aby silnik przyspieszył. To wynika z
    elementarnego
    równania ruchu: J*dw/dt = M - Mm (dla stałego momentu bezwładności J)
    w- prędkość,
    M - moment silnika,
    Mm - moment obciążenia.

    Jeśli oba momenty są takie same to mamy stan ustalony i prędkość jest stała.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: