  • 1. Data: 2024-10-12 14:12:46
    Temat: nurtuje mnie
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Ile powisi najzajebistszy magnes neodymowy z allegro
    co śmiało wyciąga czołgi z Wisły. (podobno nawet i 200 lat)
    Przyklejamy go do idealnie płaskiego dwuteownika np słup hali.

    Jak wpłynie na ten czas ile kg przywiążemy do jego ucha?
    Skoro powisi długo czyż nie jest super magazynem energii?

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo
    # nie bać PISu

  • 2. Data: 2024-10-12 14:27:14
    Temat: Re: nurtuje mnie
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Piłeś, nie pisz ;)
    ------------^^^^^

    > Przyklejamy go do idealnie płaskiego dwuteownika np słup hali.
    >
    > Jak wpłynie na ten czas ile kg przywiążemy do jego ucha
    --------------------------^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^
    ?
    > Skoro powisi długo czyż nie jest super magazynem energii?
    Może i jest ale ciężko ją odzyskać, nadal trzeba czymś machać aby coś
    dostać
    a to oznacza straty, wide wszelkie prądnice z magnesami trwałymi.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2024-10-12 14:52:58
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:vedpv3$bbm$1@news.chmurka.net>
    user Janusz pisze tak:

    coś podkreślenie nie wychodzi ci.

    Does a magnet "leak" or lose its power over time? For example, will
    my fridge magnet eventually just fall off the fridge (even after,
    say, millions of years)?

    I have a small magnet on my fridge I have had for nearly 30 years.
    So I'm wondering, how long will it last? If my fridge lasted another
    1,000 or 10,000 or 1 million years, would the magnet still stick?

    https://www.reddit.com/r/AskPhysics/comments/sv3plp/